همکاری مسجد و مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) در برگزاری جشن‌های مباهله

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی علیا گفت: طلاب مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) با اهالی مسجد حضرت قائم(عج) در برگزاری جشن‌های مباهله و تبیین آیه مباهله همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی اصغر هاشمی علیا» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه واقعه لیله المبیت و نزول سوره انسان (هل اتی) و آیه مباهله پس از واقعه غدیر مهم ترین اسناد قرآنی در اثبات ولایت امیرالمومنین (ع) هستند، اظهار کرد: تفسیر این آیات و شان نزول آنها طبق تصریح شعیه و سنی درباره اهل بیت پیامبر اسلام (ع) است و این موضوع جزو مشترکات این مذهب اسلامی است.

 

امام جماعت مسجد حضرت قائم(عج) (واقع در تهران، منطقه چیذر) افزود: شیعیان در سراسر دنیا و به طور ویژه ما در ایران باید در هر یک از این مناسبت ها (واقعه لیله المبیت و نزول سوره انسان (هل اتی) و آیه مباهله) برنامه های مفصلی برگزار و مردم را با معارف مرتبط با این آیات آشنا کنیم. قطعا وظیفه مسئولان دستگاه ها و رسانه های نظام جمهوری اسلامی در این زمینه بیشتر نیز است.

 

وی اضافه کرد: مسجد حضرت قائم (عج) امسال نیز همانطور که برنامه های مفصلی در بزرگداشت دهه ولایت و امامت و عید غدیر برگزار کرد، برای مباهله برنامه های خوبی تدارک دیده است که تقریبا همه آنها با همکاری طلاب مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) برگزار می شود.

 

هاشمی علیا اضافه کرد: گروه فرهنگی مسجد حضرت قائم (عج) با همکاری طلاب، کتابچه ای در شرح و تفسیر آیه مباهله و نظرات علما و مفسران شیعه و سنی تهیه کرده است که در بیش از هزار نسخه میان نمازگزاران این مسجد و اهالی محله چیذر توزیع می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشن مباهله در روز شنبه، اول مردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت قائم (عج) همراه با سخنرانی یکی از استادان مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) و مداحی و پذیرایی از نمازگزاران برگزار می شود. همچنین ایستگاه صلواتی نیز در مقابل این مسجد در شب و روز مباهله برپا می شود.

 

 

کد خبر 1197776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha