آموزش و پرورش برای جبران آسیب های کرونا برنامه های روان شناختی برای دانش آموزان داشته باشد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب های کرونا به نظام تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش باید برای جبران آسیب های کرونا برنامه های روان شناختی برای دانش آموزان داشته باشد.

علیرضا منادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد جبران آسیب هایی که به نظام تعلیم و تربیت در طول دو سال گذشته و در بحث کرونا وارد شده است، گفت: بعد  از ماجرای تعطیلی مدارس دو گروه آسیب دیدند؛ اولیا و دانش آموزان آسیب بسیاری دیدند. فضای روانی به گونه ای شده بود که مادر و پدری که اجازه نمی دادند بچه به موبایل نگاه کند، دودستی موبایل را تقدیم بچه کرده بود و به یکباره دانش آموزان سر از فضای مجازی درآوردند و مسایلی را دیدند که نباید می دیدند.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید از حیث روان شناختی آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که از مدرسه به دلیل کرونا فاصله گرفتند، برنامه داشته باشد و از لحاظ روانی آنها را بازسازی کنند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخورد دانش آموزان با معلمان بعد از کرونا بد شده بود چرا که دانش اموزان به دلیل ماندن در خانه تحمل شنیدن امر و نهی های معلم را نداشتند؛ به همین دلیل باید بودجه ای از حیث حل مشکلات روان شناختی برای بهزیستی آموزش و پرورش و همه مجامعی که چنین وظیفه ای دارند، گذاشته شود تا اینها بتوانند این مسئله را پوشش دهند که آسیب ها از این عمیق تر نشود.

 

 

 

کد خبر 1197861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha