۷۵ نمونه کرونا در جهرم مثبت شد

رحمانیان با اشاره به مثبت شدن ۷۵ نمونه كرونا در يك روز از احتمال نارنجی یا قرمز شدن وضعیت جهرم در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (چهارشنبه ۲۹ تیر) با اشاره به اینکه تعداد مراجعه بيماران مشكوک به كرونا جهت ويزيت متخصصان عفونی سه برابر قبل شده است، گفت: روزانه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ بيمار به درمانگاه مراجعه می كنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روز گذشته از ۱۵۰ بيمار مراجعه كننده نمونه تشخيص كرونا گرفته شده كه ۷۵ مورد از آنها مثبت قطعي شده است،‌افزود: تب، بدن درد، آب ريزش بيني و گلو درد از علائم شايع بيماران است كه هم در بزرگسالان و هم در کودکان ديده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مثبت شدن ۵۰ درصد از نمونه ها بسيار نگران كننده است، اظهار کرد: انتظار مي رود در روز هاي پيش رو با ادامه اين روند جهرم به وضعيت قرمز یا نارنجی نزديک شود.

 

رحمانیان با بیان اینکه در بين بيماران مبتلا شاهد حضور سالمندان و افراد با بيماری زمينه ای هستيم كه علائم بيماری در آنها نسبتا شديد تر است، بیان کرد: همين طور در دو روز گذشته ۲ مورد بستری جديد در بيمارستان داشتيم.

 

وی با یادآوری اینکه در سویه جديد، سالمندان، افراد با بيماری زمينه ای و بيماران خاص بيش از ديگران در معرض خطر بيماری هستند، گفت: در اين شرايط بهترين كار تكميل مراحل واكسيناسيون و دريافت دز يادآور است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه شهروندان در اسرع وقت براي دريافت واكسن به مراكز واكسيناسيون دانشگاه مراجعه كنند، تصریح کرد: دريافت واكسن باعث مي شود شدت علائم بيماری در بدن كاهش يابد.

 

به گفته وی، حاد شدن علائم بيماری در فرد واكسن نزده موجب می شود دوره درمان بيماري طولانی و سخت شود و در مراحلی با وجود درمان های حمايتی، فرد، جان خود را از دست دهد.

 

رحمانیان با اشاره به اينكه بعد از شش ماه از تزريق واكسن، ايمني در بدن كاهش می يابد، گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت تمام افراد بالای ۱۸ سال كه ۶ ماه از تزريق واكسنشان می گذرد برای دريافت دز يادآور به مراكز واكسيناسيون مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1197957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha