ایجاد امید در دل جوانان حرکت در جهت راهبردها نظام است

آیت‌الله رئیسی با اشاره به توطئه‌های همیشگی و مسائلی که دشمن دنبال می کند، گفت: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است و تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته تا به جوانان، کارگر و کشاورز ما یاس و ناامیدی را القاء کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک ، آیت الله سید «ابراهیم رئیسی»، امروز (31 تیر) در جریان سفر خود به استان مرکزی در جمع مردم ولایتمدار کلانشهر اراک، در ورزشگاه پنج مرداد این شهر، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در این دیدار گفت: فرهنگ ما، فرهنگ ما می توانیم است و در این راستا تمام تلاش و توان خود را بکار می گیریم، به لطف خدا ظرفیت های عظیمی در این کشور وجود دارد که بهره گیری از این ظرفیت ها می تواند گره گشای حل مشکلات باشد.

 

 

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه ما نگاهمان برای باز شدن گره ها به دست بیگانگان نیست، افزود: بیگانگان مشکل هیچ کس را در دنیا حل نکردندو گره ای هم از ما باز نخواهند کرد، ما اول توکلمان بر خدا و بعدا از خدا به دستان توانای شما جوان عزیز است.

 

وی با بیان اینکه استان مرکزی در خیلی از محصولات مقام اول یا دوم را در کشور دارد، ادامه داد: این استان با این ظرفیت های خوبی که در بخش های مختلف دارد، می تواند با مدیریت خوب و با استفاده درست و بجا از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت نیروی کارآمد و جوان انقلابی گام های بلندی را بردارد.

 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه دولت خودش را موظف می داند در خدمت شما مردم عزیز و فرهیخته بوده و گام های بلند و ماندگاری را در جهت رفع مشکلات و باز کردن گره ها بردارد، گفت: یقین داریم عنایت و لطف خدا همچنانی که در دفاع مقدس و در رفع مشکلات در طی این 43 سال همراه ملت ایران بود پس از این نیز با اخلاص مردم و خدمت گذاری مردم لطف خدا همراه ما خواهد بود تا بتوانیم گام های اساسی را در عرصه های مختلف برداریم و حتما بدانید که آینده بسیار روشن خواهد بود برای ملت بزرگ ایران.

 

وی با اشاره به توطئه ها همیشگی و مسائلی که دشمن دنبال می کند، بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است و تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته تا به جوان ما به دختر و پسر ما کارگر و کشاورز ما یاس و ناامیدی را القاء کند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: امروز هر کسی در هر کجای این کشور ایجاد یاس در دل مردم بکند، بخواهد یا نخواهد بداند یا نداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر کس در هر مسئولیتی در کسوت خدمتگزاری به مردم قرار دارد با گام هایی که برمیدارد و اقداماتی که انجام می دهد ایجاد امید در دل جوانان و مردم این کشور بکند بداند که در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

 

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره آلودگی هوای استان مرکزی و آلاینده های موجود در شهر اراک بیان کرد: هر توسعه یافتگی در کشور و این استان انجام شود فرع بر محیط زیست است باید محیط زیست برای شهروندان، مردم شهر و رستا حفظ شود، آلاینده ها نباید مردم را اذیت کند، نباید مردم را بیمار بکند که برخی از آمار بیماری ها در استان مرکزی و شهر اراک به دلیل وضعیت آلایندها است.

 

رئیس جمهور در ادامه به اهیمت هوای پاک و مساله آلودگی هوای استان اشاره کرد و گفت: من به صورت جد و قاطع از همه فعالان اقتصادی و صنایع می خواهم که به هیچ عنوان اجازه ندهد که هوای این استان آلوده شود.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع و کارخانه های بسیاری در استان مرکزی وجود دارد، ادامه داد: ما به صنعت و پیشرفت صنعتی اهمیت بسیاری می دهیم اما با شرط حفظ محیط زیست، اگر محیط زیست آسیب ببیند توسعه صنعتی به ضد خودش تبدیل خواهد شد.

 

 ایشان اضافه کرد: ما توسعه صنعتی به هر قیمتی را نمی پسندیم، باید صنایع ما هزینه کنند، چرا که هزینه برای محیط زیست سرمایه گذاری برای کشور است جان و سلامت مردم برای ما خیلی مهم است ما نباید اجازه بدهیم یک فرد بخاطر آلایندگی و آلودگی هوا مبتلا به بیماری شود این به هیچ عنوان برای دولت پذیرفته نیست.

هوای پاک از حقوق مردم است  باید از این حق ر صیانت و پاسداری کنیم

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: مسئولین باید از این حق صیانت کند و اجازه ندهند که هوای پاک به وسیله هر کس یا هر صنعت و هر اقدامی آلوده شود و مردم عزیز ما دچار آسیب بشوند.

 

وی به اقدامات دولت مردمی اشاره کرد و گفت: هر اقدام این دولت باید با حمایت مردم انجام شود و اگر حمایت و همراهی و عنایت مردم بعد از عنایت خدا نباشد ما یقین می دانیم که دولت در بسیاری از برنامه ها توفیق پیدا نخواهد کرد لذا گفتیم دولت مردمی، مردمی بودن شعار نیست برای دولت، بلکه یعنی میدان دادن به مردم در همه سطوح.

 

رئیس جمهور ادامه داد: من به دولتی ها توصیه کردم و امروز نیز در محضر شما عرض می کنم که امروز میدان دادن به مردم در بازار، اقتصاد، فرهنگ، مسایل اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی یک اصل مهم است.

 

ایشان ادامه داد: هر جا به مردم اعتماد شد، به مردم میدان داده شد، آنجا حوزه موفقیت دولت ها بود و ما رمز موفقیتمان را در مردمی بودن دولت می دانیم.

 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه وقتی که سخن از مردم داریم ، آنها را به عنوان یک شعار یا تابلو، نمی بینیم، گفت: همه سیاسیون در عالم اسم مردم را می برندنه نگاه ما به مردم همچون نگاه امام است ، امام خمینی(ره) مردم را باور داشت امروز دولتمردان ما باید با تمام وجود مردم و کارآمدی مردم را در همه عرصه ها باور کنند و بدانند که گره ها با خدمتگذاری دولت و به دست توانای مردم و جوان ها گشوده خواهد شد.

کد خبر 1198519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha