بهره گیری از ظرفیت های استان در راستای توسعه اقتصادی ضروری است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت های تولیدی استان مرکزی گفت: با بهره گیری از این ظرفیت ها می توانیم در جهت توسعه اقتصادی در استان و کشور گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی» عصر امروز جمعه(31 تیر) در دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم اراک که در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد این شهر برگزار شد، ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور و هیات دولت، گفت: امید است سفر دولت مردمی سیزدهم به استان مرکزی منشا خیرات و برکات در بخش های مختلف باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به ظرفیت های استان مرکزی در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: برخی از صنایع استان مرکزی از جمله آذرآب و هپکو در جریان خصوصی سازی‌های نادرست، امروز با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند که امروز رئیس جمهور در جریان مشکلات این صنایع قرار گرفت و اصلاح این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

 

وی بازگشت این صنایع مادر و تخصصی را به چرخه تولید ضروری دانست و ادامه داد: از دولت مردمی سیزدهم انتظار می‌رود تدابیری بیندیشند تا این صنایع ارزشمند به چرخه تولید بازگردند.

 

این مقام ارشد استان بیان کرد: با پویایی و فعالیت این واحدهای تولیدی شمار قابل توجهی اشتغال جدید در استان ایجاد شده و افراد زیادی مشغول به فعالیت می شوند.

 

آیت الله دری نجف آبادی به ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش و حمایت همه جانبه دولت از آن تاکید کرد و ادامه داد: این مهم از تاکیدات رهبر انقلاب و از راهبردهای اقتصاد مقاومتی است و باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی عملی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه به مشکلات کمبود آب و کاهش بارندگی ها در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در این زمینه مشکل اساسی دارد و از دولت سیزدهم انتظار داریم در جهت اصلاح این شرایط اقدام نماید.

 

اشاره به طرح های نیمه کار به ویژه در حوزه بهداشت و درمان از دیگر بخش های سخنان آیت الله دری نجف آبادی در این مراسم بود  و گفت: طرح های زیادی در استان وجود دارد که سالها از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد که تقاضا داریم دولت با تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها اقدام کند.

 

کد خبر 1198526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha