خانواده بر اساس محور اخلاق و دین حرکت کند

فرخنده با بیان اینکه خانواده باید بر اساس محور اخلاق و دین حرکت کند، گفت: خانواده می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری داشته باشد و به عنوان یک حصار برای حفظ انسان ها مطرح شود.

«علی فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: خانواده، از نگاه اسلام نخستین و مهمترین رکن شکل‌گیری جامعه است و به لحاظ ظاهری کوچکترین و به لحاظ محتوایی مهمترین رکن جامعه محسوب می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درخصوص نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: فلسفه شکل گیری خانواده بحث آرامش است و خانواده مطلوب و آرمانی از نظر اسلام خانواده ای است که از نظر روحی و جسمی آرامش در آن جا احساس شود.

 

وی ادامه داد: وقتی در خانواده مودت و رفتار دوستانه بین اعضای آن وجود داشته باشد قطعا تربیت فرزندان صالح و سالم حاصل این نوع خانوده خواهد شد و این فرزندان باری از روی دوش جامعه می توانند بردارند.

 

فرخنده با بیان اینکه خانواده باید بر اساس محور اخلاق و دین حرکت کند، افزود: در صورتی خانواده می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری داشته باشد و به عنوان یک حصار برای حفظ انسان ها مطرح شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: در خانواده ای که حصار نباشد و از مبنای دینی و مودت تُهی باشد این خانواده سبب از هم پاشیدن و به هم ریختگی جامعه می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن مهم ترین رکن جامعه یعنی خانواده را نشانه گرفته است، ادامه داد: هدف اصلی دشمن از این حملات این است که از مبدا اساس جامعه و نظام جمهوری اسلامی را دچار تزلزل کند و نبود مودت و دوستی و آرامش و حصارهای دینی و اخلاقی در خانواده باعث سردشدن فضای خانواده ها می شود.

 

فرخنده در ادامه گفت: دشمن روی این موضوعات تمرکز کرده است و در عرصه های مختلف می تواند آسیب پذیر باشد و باعث ایجاد آسیب های اجتماعی شود و اگر کارکردهای خانواده درست انجام نشود می توانند بر روی امنیت جامعه هم تاثیرگذار باشد.

 

*تلاش دشمن برای از بین بردن نقش مادری در خانواده ها

وی به نقش مادران در خانواده اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال این است که نقش مادری را از خانواده های ایرانی بگیرد و این را بهترین راه برای تزلزل کردن انقلاب می دانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در خصوص ازدواج آسان و پایدار گفت: اگر بتوانیم برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج را قوی تر کنیم قطعا پایداری و استحکام خانواده و ثبات امنیتی و سیاسی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 

فرخنده ادامه داد: شناخت متقابل از تفاوت های زن و مرد یکی از مهم ترین موضوعات در جهت تحکیم بنیان خانواده محسوب می شود و اگر مبانی دینی در بین اعضای خانواده تقویت شود قطعا استحکام خانواده را به دنبال خواهد داشت و نهادهای فرهنگی در این زمینه باید برنامه هایی داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: خانواده ای که بنیانش بر اساس مبانی دینی شکل نگرفته و فضای آن سرد باشد از فضاهای منفی جامعه تاثیرپذیری دارند و اثر منفی آنان در جامعه بیشتر ملموس خواهد بود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1198623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha