در دولت سیزدهم شاهد رفع محرومیت کردستان خواهیم بود

فتحی گفت: امیدواریم در دولت رئیسی شاهد رفع محرومیت در حوزه راههای مواصلاتی استان کردستان باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی صبح شنبه یکم مرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور و هیات دولت در سفر به کردستان اظهار کرد: امیدواریم در دولت رئیسی شاهد رفع محرومیت در حوزه راههای مواصلاتی استان کردستان باشیم.

 

وی ضمن تبریک به مدیرکل جدید راهداری استان افزود: امیدواریم شاهد فعالیت‌های ارزنده شما و رضایت مردم استان از این حوزه باشیم.

 

حوزه حمل و نقل در کردستان نقش اساسی را در توسعه گردشگری دارد

 

شهرام ملکی معاون عمرانی استانداری کردستان نیز در این مراسم بیان کرد:  حوزه حمل و نقل در استان نقش اساسی را در توسعه گردشگری، حفظ ایمنی مسافران، توسعه راههای روستایی دارد و خدمتگزاران این حوزه باید بخوبی کار کنند و بر اهمیت فعالیت خود اشرافیت داشته باشند.

 

 

وی افزود: در حوزه راهداری به جهت سرمایه‌ای که در راه روستایی، فرعی و اصلی در استان داریم در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی نداریم و‌ پایین تر از میانگین کشوری بزرگراه داریم.

 

ملکی عنوان کرد: عمدتا عوامل تصادفات ما در استان بالا بوده و باید از ظرفیت‌های استان برای کاهش تلفات جاده‌ای بهره ببریم.

 

وی با اشاره به وجود ۱۳۱۵ روستا در استان، اضافه کرد: ۷۰۰ روستا فقط راه روستایی دارند و‌ هیچ استانی در کشور وجود ندارد که به لحاظ عدم برخورداری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار جلوتر از کردستان باشد.

 

ملکی بیان کرد: اعتبارات استانی خوبی در سال‌جاری به استان اختصاص یافته و با استفاده از ظرفیت سپاه نیز می‌توان طرح‌های پیشران اجرا کرد اما باید افزایش اعتبارات را شاهد باشیم

 

وی خواستار توجه به مرز باشماق و راههای ترانزیتی استان شد و گفت: هر پروژه‌ای که در استان تعریف شده باید در اختصاص اعتبارات تسریع داده شود.

 

 

فرزاد حسنی سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکرم که می‌توانم در این سنگر در خدمت مردم کردستان باشم و از مسئولان استان برای اعتماد به بنده سپاسگزارم.

 

۱۵۰ کیلومتر راه‌روستایی در کردستان آسفالت انجام شد

 

محمدراشد مدرس گرجی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: از سال ۹۹ بعنوان مدیرکل راهداری کردستان خدمت کردم و دیدگاهم برنامه‌ریزی و توجه به تحقق اهداف بوده است.

 

وی افزود: بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر راه‌روستایی آسفالت انجام و افتتاح شد.

 

مدرس گرجی اضافه کرد: در دو سال اخیر ۳۰۰ میلیارد راه روستایی احداث و روکش و هشت نقطه نقاط پرحادثه استان اصلاح شدند.

 

وی اضافه کرد: امروز خرسندم با برنامه‌ریزی توانستیم به ادامه کار بپردازیم و با چابک‌سازی و سالم‌سازی، توجه به وضعیت معیشت پرسنل، فراهم آوردن تسهیلات بانکی برای پرسنل، تشکیل کمیته‌های فنی برای تصمیم‌سازی فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان خدمت کردیم.

 

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل استان کردستان اعلام کرد: در حوزه نقاط پرتصادف نیز اقداماتی در استان انجام شد اما نیاز است در احداث بزرگراه‌های استان تسریع شود.

 

مدرس گرجی عنوان کرد: چهار دستگاه لودر و یک دستگاه  نمک‌پاش در استان خریداری شده و پیگیر مجوز واردات ماشین‌آلات راهداری بودیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

وی اضافه کرد: همسان‌سازی سهمیه نفت ناوگان حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی پایانه بار، راه‌اندازی صندوق بلیط نیز در استان انجام شد.

 

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل استان کردستان تصریح کرد: همچنین سال قبل دو و نیم میلیون تن ترانزیت کالا در مرز انجام شد که اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.

 

مدرس گرجی اذعان کرد: شاخص روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان ار آسفالت راه روستایی به ۶۶ درصد رسیده که در کشور ۸۰ درصد است.

 

در پایان این مراسم فرزاد حسنی به عنوان سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان معرفی و  از فعالیت راشد مدرس گرجی مدیرکل سابق این اداره تقدیر شد.

کد خبر 1198703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha