برخورد قضایی با هر نوع تحریف در حوزه دفاع مقدس وظیفه بنیاد حفظ آثار است

امیر سهرابی با اشاره به تشویق نویسندگان برای خلق رمان های بلند در حوزه دفاع مقدس و ساخت فیلم و سریال در این رابطه گفت: برخورد قضایی با هر نوع تحریف در حوزه دفاع مقدس وظیفه بنیاد حفظ آثار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سهرابی در نشست بیستمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب در حوزه فرهنگ و اندیشه در دنیا هنوز جایگزینی پیدا نکرده است و همچنان رتبه اول در اندیشه جوامع را دارد، گفت: علیرغم تمام توسعه های علمی و فناوری در حوزه پیشرفت و ورود مشاغل جدید اما کتاب همچنان بعد از سال ها خود را در فرهنگ مردم حفظ کرده است.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: هیچ جایگزینی نمی تواند نقش ارزش های دفاع مقدس را پر کند. با توجه به فعالیت سایر حوزه های سینمایی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس اما همچنان کتاب نقش بی بدیل و اول خود را دارد.

 

وی با تشکر از زحمات داوران، اندیشمندان و نویسندگان در بیستمین جشنواره کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: ارزش گذاری و تعیین بهترین کتاب دفاع مقدس بسیار مشکل است و به نوعی قضاوت در حوزه اندیشه دفاع مقدس است. داوران قضات این حوزه هستند و تعیین می کنند چه کتاب هایی باید برای دفاع مقدس ترویج و تشویق شود تا بتوانند خواننده را مجذوب کند و کتابی را که مجذوب کننده خواننده نباشد، نمی توان آن را انتخاب کرد.

 

وی گفت: کتابی که واقعه دفاع مقدس درست و درمان توصیف کند، باید رمان گونه توصیف شود. ما حوزه فیلم کوتاه توفیقات خوبی داشته ایم اما جای خالی کتاب هایی برای ساخت فیلم های بلند خالی است. باید نویسندگان در حوزه رمان های بلند نیز تشویق شوند تا در این زمینه فیلم و جریان سازی شکل بگیرد.

 

امیر سهرابی اظهار داشت: هزاران کتاب نوشته می شود اما آیا جریان سازی این کتاب ها قابل تبدیل به فیلم های بلند است یا خیر و می تواند اثرگذار در جامعه ملی و جریان ساز باشد. در حقیقت کتاب خوب در حوزه دفاع مقدس باید قابلیت اثرگذاری در جامعه ملی و جریان سازی داشته باشد.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تشویق و ترغیب نوقلمان و آموزش نویسندگان در حوزه دفاع مقدس از مراحل مهمی است که می تواند ما را در رسیدن به این اهداف کمک کند.

 

وی ادامه داد: داوری چهار تا پنج هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس بسیار سخت است و بستگی به علایق داوران و سلایق آنها دارد و البته به دانش علمی در حوزه دفاعی دفاع مقدس نیز مربوط می شود. باید این شاخص ها برای کسب نمره در میان کتاب های دفاع مقدس از طریق سازمان ادبیات در این حوزه در اختیار داوران قرار بگیرد تا تفاوت ها در داوری و قضاوت به حداقل برسد.

 

وی با اشاره به برخورد با تحریف در حوزه ادبیات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از ابتدا در حوزه معرفت افزایی و برخورد با تحریف در این حوزه وارد شده است و شیوه نامه مدون در این حوزه به تصویب هیئت امنا رسیده و در روزنامه سراسری منتشر و به قانون تبدیل شده است.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: تمام موضوعات تحریف در حوزه دفاع مقدس و برخورد قضایی با این موضوع مربوط به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است و بنیاد وظیفه برخورد با هر نوع تحریف در حوزه دفاع مقدس را دارد.

 

امیر سهرابی ادامه داد: تعیین بهترین کتاب دفاع مقدس ممکن است در دوره های مختلف اشکالات و کم و کاستی هایی داشته باشد که در هر دوره این اشکالات قابل حل شدن است و برای رعایت حقوق نویسندگان باید با کمترین اشکال مواجه باشیم.

 

وی گفت: نتیجه فرهنگ دفاع مقدس موفقیت و پیروزی در دفاع مقدس بود و نتیجه دیگر این فرهنگ همکاری ملی و شرکت تمام آحاد مردم در دفاع مقدس بود که باید در جامعه به خوبی نشان داده شود و موجب قوام و دوام ملی نظام جمهوری اسلامی باشد.

کد خبر 1198729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha