نیازمند حمایت و ترویج کتب دفاع مقدس بعد از پایان کار جشنواره هستیم

کلاته با بیان اینکه کتاب منتخب جشنواره باید انتظار مخاطب و مورد اقبال آن در جامعه قرار بگیرد تا بتواند در بدنه نشر جریان ساز باشد، گفت: حمایت از کتاب های برگزیده بعد از پایان جشنواره ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جواد کلاته، نویسنده دفاع مقدس در نشست بیستمین جشنواره کتاب دفاع مقدس با تشکر از برگزاری 19 دوره کتاب دفاع مقدس با اشاره به پیگیری آثار دفاع مقدس از جایگاه خاطره گویی گفت: در این زمینه نظرات و انتظاراتی وجود دارد که باید بگوییم اگر صرفا کار ما سازمانی است، باید منتظر یک نتیجه باشیم و اگر تنها متولی تجلیل از کتاب دفاع مقدس را در متن و جامعه ادبیات انجام می دهیم، باید منتظر نتایج دیگری باشیم. معتقدم ما در مرحله دوم فاصله زیادی داریم و از هدف تجلیل و ارتقای آثار در این حوزه بسیار فاصله داریم.

 

نویسنده دفاع مقدس با اشاره به برخی سیاستگذاری ها در جشنواره های ادبی کشور با اشاره به تشویق نویسندگان و ناشران در حوزه های مختلف به خصوص ادبیات دفاع مقدس افزود: تولیدات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پر مخاطب ترین و پر تولیدترین کتب را در کشور به خود اختصاص داده اند. با این هدف باید تراز برگزاری جشنواره ها در حوزه دفاع مقدس دیده شود اما این تراز متناسب نیست. باید اهمیت ادبیات دفاع مقدس در این کتب درج شده و مورد توجه قرار گیرد. وقتی تراز مناسب در جشنواره ها دیده نشود در جامعه مخاطب این کتب مورد استقبال قرار نمی گیرد در حالی که انتظار ما این است که وقتی کتاب دفاع مقدس جایزه ای به خود اختصاص می دهد از مخاطب انتظار داریم که مورد اقبال آن قرار گرفته و به جهت خریداری در اولویت کتب در جامعه معرفی شود و این کتاب جریان ساز بوده و در بدنه نشر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی گفت: انتظار داریم وقتی الگویی به عنوان کتاب معرفی می شود، جریان سازی در بدنه نشر، نویسنده و انتشارات انتخاب شده و تلاش شود بهترین کتاب با بهترین تاثیرگذاری در جامعه مورد انتظار مخاطب قرار گیرد. در این زمینه باید از توان و ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها استفاده کنیم اما متاسفانه صدا و سیما در این جشنواره ها پای کار نمی آید.

 

کلاته اظهار داشت: ارزش جشنواره وقتی مشخص می شود که یک خبر از آن در سطح رسانه دیده شود در حالی که این گونه نیست.

 

وی گفت: در پایان هر جشنواره و جایزه ادبی حمایت از کتاب های برگزیده بسیار مهم است و صرفا جایزه گرفتن و اهدای لوح تقدیر پایان کار نیست و نیازمند حمایت و ترویج کتب دفاع مقدس بعد از پایان کار جشنواره هستیم.

کد خبر 1198747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha