اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به ۳۶ مهارت دیده در آستارا

رضایی‌پور از اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به ۳۶ مهارت دیده در آستارا خبر داد و گفت: به این تعداد افراد مهارت دیده، ۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عنایت رضایی‌پور» امروز(شنبه، ۱ مرداد) در جریان بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان که به مناسبت هفته مهارت و کارآفرینی انجام شد، افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش افراد و تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال«تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده، نقش تاثیرگذاری دارد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‎‌اینکه در سال جاری به ۳۶ مهارت دیده تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی اعطاء شده است، تصریح‌کرد: در چهار ماهه سال جاری به ۵۶۹ نفر کارآموز به میزان ۹۱ هزار ساعت در ۸ کارگاه ثابت شهری، روستایی، سیار، زندان و کمپ‌های ترک اعتیاد توسط ۱۵ مربی ارائه خدمات شده است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای حلقه‌های واسطه مهارت آموزی درجامعه هستند و نقش تعیین کننده‌ای در توسعه کسب و کارها دارند، گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی علاقه‌مندان به ایجاد فرصت‌های کسب و کار نقش مهمی دارند و باید زمینه‌های فعالیت بهتر این آموزشگاه‌ها که با هدایت سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند در سطح شهرستان فراهم شود.

 

رضایی‌پور اظهارکرد: افراد بسیاری امروز دارای مدارک بالای تحصیلی هستند اما به دلیل نداشتن مهارت لازم در حرفه‌ای که دارای مدرک می‌باشند، نمی‌توانند برای خود ایجاد اشتغال کنند و این یکی از چالش‌های جدی کشور در زمینه اشتغال‌زایی است.

 

فرماندار بندر آستارا به تاسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا و همکاری با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: اساس تشکیل دانشکده مهارت و کارآفرینی، مهارت‌افزایی دانشجویان و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت برای کارآفرینی است و بر این اساس دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی بدون دغدغه وارد فضای کسب‌وکار شوند.

کد خبر 1198866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha