۸ هزار و ۳۰۰ دز واکسن یادآور در چهارمحال و بختیاری تزریق شد

خالدی‎فر گفت: تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ دز واکسن یادآور در استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس از مجموع جمعیت هدف واکسیناسیون در استان ۹ دهم درصد تاکنون واکسن دز یادآور دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «ارسلان خالدیفر» امروز (شنبه ۱ مرداد) در نشست ستاد استانی کرونا که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهارداشت: با افزایش شیوع کرونا، تمامی بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش قرار گرفته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان برای مقابله و به ویژه پیشگیری از شیوع کرونا به کار گرفته شده است اما برای مهار طغیان کرونا نیاز به همراهی و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن یادآور هستیم.

 

خالدی فر با اشاره به فعالیت  ۳۰۰ مرکز جامع خدمات سلامت و مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان، از مردم تقاضا کرد هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قدرت سرایت گونه‌های جدید ویروس کرونا تا ۲۹ برابر سایر گونه‌ها است، خاطرنشان کرد: سویه‌های زیرگروه اومیکرون تحت عنوان BA5  افراد بیشتری را درگیر می‌کند و قدرت سرایت آن بالاتر است.

 

خالدی فر افزود: همچنین مرگ و میر در مبتلایانی که بالای ۵۰ سال سن دارند و واکسن نزده‌اند ۲۹ برابر بیشتر از دیگر افراد است.

 

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از عادی‌انگاری، افزود: توصیه می‌شود از برگزاری مراسم‌ها و تجمع‌ها در مکان‌های سربسته خودداری شده و در مکان‌های باز برگزار شود، ماسک از سوی همه افراد استفاده شود و تهویه مکان‌های سربسته نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

کد خبر 1198879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha