رسانه‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم اطلاع رسانی کنند

علیمحمدی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: رسانه ها و صداوسیما با تولید محتوا و برنامه های آموزشی مردم را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «عبدالرضا علیمحمدی» امروز (شنبه ۱ مرداد) در نشست ستاد استانی کرونا که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است و این موضوع خطر جدی برای گشترس شیوع ویروس است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قبل از اینکه محدودیت‌های جدیدی برای فعالیت اصناف و ادارات مصوب شود باید در مهار و کنترل شیوع کرونا اقدام کرد از همین رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت همه مردم قرار گیرد.

 

علیمحمدی خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری برنامه ها و تجمعات نیز علاوه بر اینکه باید از ظرفیت مراسم کاسته شود بلکه در فضای باز برگزار شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری با انتقاد از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی، افزود: باید نظارت ها مستمر و تشدید شود.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه کرونا ویروسی غیرقابل پیش‌بینی است، اظهار داشت: باید تمام توان خود را برای مهار این ویروس به کار گرفت که در این میان تمام ظرفیت بخش درمان به کار گرفته شده و بیمارستان‌ها به صورت ۱۰۰ درصد آماده شده است.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «محمدرضا خسروی» درخواست کرد تا فضای هلال احمر در بیمارستان هاجر برای ایجاد کلینیک سرپایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: زمانی که گردش ویروس در سطح جامعه زیاد شود، جهش‌های گوناگونی از ویروس شکل می‌گیرد که جهش‌های اخیر این ویروس بسیار سرایت‌پذیرتر است.

 

وی با بیان اینکه در خصوص امکانات و تجهیزات در استان با تنگنا مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از حق و حقوق پزشکان و کادر درمان پرداخت نشده در حالی که این افراد در خط مقدم مقابله با ویروس قرار دارند.

 

کد خبر 1198882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha