مردم باید از ظرفیت‌های قانونی فرزندآوری مطلع شوند

اعلایی گفت: به نظر می رسد مردم از ظرفیت ها و مشوق‌ های قانونی فرزندآوری مطلع نیستند بنابراین رسانه ها و صداوسیما باید این قوانین را اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان قزوین بیان کرد: موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت باید یکی از دغدغه‌ های هر خانواده ایرانی و دغدغه ‌های مسئولان باشد و در این مسیر در کنار تمامی موانع موجود، باید ورود جدی داشت.

 

استاندار قزوین ادامه داد: بحث ازدواج یک موضوع جدی است، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فقط معطوف به فرزندآوری نیست و باید به موضوعات مربوط به ازدواج هم به شکل جدی پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیازمند اطلاع رسانی گسترده است، اضافه کرد: به نظر می رسد مردم از ظرفیت ها و مشوق‌ های قانونی فرزندآوری مطلع نیستند بنابراین رسانه ها و صداوسیما باید این قوانین را اطلاع رسانی کنند و تمام ظرفیت های قانونی فرزندآوری باید در قالب‌ ها و فضاهای مختلف در اختیار زوجین قرار گیرد.

 

اعلایی با بیان اینکه اکثریت زوج های جوان تحصیل کرده و صاحب بینش هستند، اظهار کرد: اگر رفتارهای اقناعی در خصوص ضرورت های فردی و اجتماعی فرزندآوری به درستی انجام شود، بسیاری از زوج های جوان پیش قدم می شوند و در این مسیر دولت هم موانع موجود را باید برطرف کند.

 

وی یادآور شد: یکی از مصداق های اجرایی شدن این مسیر احداث خوابگاه های متأهلی برای دانشجویان است که باید به شکل ویژه تری پرداخته شود و باید از ظرفیت های خیّرین و موسسه های خیریه در این مسیر استفاده کرد.

کد خبر 1198962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha