آمادگی کامل سپاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران/ مردم ایلام پای کار اربعین هستند

سردار کریمیان با بیان اینکه تلاش کردیم که در کنار مردم، فرهنگ ناب اسلامی که ریشه در معارف و تاریخ ما دارد، خود مردم وارد میدان شده و مردم خود عهده دار کار شوند، گفت: سپاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران آماده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در جریان بازدید استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان از پروژه های زیر ساخت اربعین حسینی در مسیر ایلام به پایانه مرزی مهران، با اشاره به تلاش های قابل توجه استاندار ایلام و مجموعه ستاد اربعین استان در جهت آمادگی برای برگزاری کنگره عظیم اربعین، اظهار کرد: استاندار ایلام از نزدیک و به صورت ریز و دقیق در بازدید از پروژه های اربعین حضور پیدا کرده است.

 

سردار« قدرت الله کریمیان» از آمادگی کامل سپاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای ما در سپاه ایجاد رویکرد فرهنگی در طول سال های گذشته و از سال ۹۳  تا کنون که کنگره بزرگ اربعین در استان شروع شده است، بوده و  تلاش کردیم که مردم پای کار بیایند و متولی کار در امر خدمات رسانی به زوار باشند.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اربعین با مردم مدیریت شود، افزود: تلاش کردیم که در کنار مردم، فرهنگ ناب اسلامی که ریشه در معارف و تاریخ ما دارد، خود مردم وارد میدان شده و مردم خود عهده دار کار شوند و در این راستا نیز در کمیته مشارکت های مردمی در کنار مردم بودیم  و همراهی سایر دستگاه ها، مساجد و حسینیه ها را برای اسکان و تغذیه زوار آماده کردیم.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: مردم استان در قالب یک کارشبکه ای در اربعین حسینی پای کار آمدند و با راه اندازی آشپزخانه های خانگی و تبدیل کردن خانه ها به زائر سرا، نقش مهمی در پذیرایی از زوار داشتند و  فرهنگ ناب از این طریق  در بین مردم جاری و ساری است و امسال هم در این راستا برنامه ریزی گسترده ای انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در حوزه زیرساختی نیز کارهای بزرگی صورت گرفته است، اردوگاه سیدالشهداء(ع) با ایجاد فضای اسکان، پذیرایی، آشپزخانه و نماز خانه آمادگی لازم را برای حضور زوار اربعین حسینی دارد  و در مقاطعی که با ازدحام  زوار مواجه هستیم، از این مرکز برای ارائه خدمات به زوار استفاده می شود.

 

سردار کریمیان تصریح کرد: در قالب اسکان و تغذیه برای زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) با همکاری کمیته مشارکت های مردمی و حج زیارت، اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه های اجرایی اقدامات مناسبی در راستای استقبال از زوار اربعین حسینی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه بهداشت و درمان، ایجاد بيمارستان صحرایی و ایستگاه های سلامت را در دستور کار قرار دادیم، افزود: در زمینه ترابری نیز علاوه بر ظرفیت«جوان سیر ایثار» از ظرفیت آماد و پشتیبانی سپاه امیرالمؤمنین (ع) برای این کار بهره خواهیم برد.

 

سردار کریمیان با بیان اینکه استاندار دغدغه مند موضوع اربعین است، گفت: امسال خدا را شکر نسبت به سال‌های قبل اقدامات خیلی خوبی انجام می گیرد و استانهای معین هم پای کار آمده‌اند.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم استاندار ایلام قانع نبودن به گزارشات مکتوب و حتی تصویری است، ابراز کرد: اینکه وی شخصاً می آید و میزان پیشرفت را مشاهده می کند هم برای خودشان یک اِشراف ایجاد می کند و هم برای مسئولین و یک مسئولیت مضاعف هم برایشان ایجاد می شود.

 

وی بیان کرد: سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از شروع کنگره اربعین اقدامات بسیار خوبی را داشته است و در این راستا همواره سعی داشته ایم با تقویت فرهنگ اربعین، مردم خودشان اربعین را مدیریت کنند.

 

گفتنی است، استاندار ایلام از قرارگاه  اربعین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در راستای خدمات رسانی به زوار بازدید کرد، در این قرارگاه امکانات اسکان، آشپزخانه و تغذیه زوار در ایام اربعین حسینی فراهم است.


استاندار ایلام در این بازدید اظهار کرد: با دیدن این امکانات و ظرفیت ها، انسان احساس شادی می کند که شرمنده زوار اربعین حسینی نشویم و این جای هزاران بار شکر دارد.

کد خبر 1199272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha