تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین

رجحانی گفت: از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تا چهار ماهه اول امسال ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص می یابد که می تواند روند توسعه استان را تسریع بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهدی رجحانی» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۴ مرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از تلاش هایی که امروز اهمیت آن بیش از هر روز دیده می شود، مجاهدت حوزه رسانه، اطلاع رسانی و آگاه سازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: پاسخگویی و در معرض بودن برای پاسخ به سوالات مردم و رسانه ها از وظایف هر مسئولی است و بنده هم خود را در این حوزه موظف می دانم.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسئله شناخت، سه تا چهار ماه این بررسی ها برای رسیدن به این شناخت انجام شد و ضرورت داشت این شناخت کامل و سریع انجام شود زیرا اتفاق مهمی را در پیش داشتیم و خبر سفر ریاست جمهور به استان مطرح بود که این سفر در ابتدای اردیبهشت ماه انجام شد.

 

* پیگیری بیش از ۱۰۰ پروژه متعدد در استان

رجحانی اعلام کرد: بر اساس شناخت، برنامه ریزی هایی انجام شد و بر اساس این روال، پروژه های متعددی در استان در حال پیگیری است که بیش از ۱۰۰ پروژه را شامل می شود که این پروژه ها در سه دسته طبقه بندی می شوند، یکسری از پروژه ها توسعه ای هستند مانند ساخت راه و یا بیمارستان، تعدادی از پروژه ها مربوط به بهبود فرایند هستند یعنی کار مستمری در حال انجام بوده که نیازمند بازنگری است زیرا مردم دچار زحمت هستند.

وی گفت: پروژه های دیگری که پیگیری می شود از جنس حل یک مسئله هستند یعنی مشکلی در استان باقی مانده بوده مانند مسائل تعاونی ها و اراضی که لیستی از این پروژه ها داریم که باید مورد توجه قرار گیرند و نظام اولویت بندی هم در این سه دسته پروژه ها تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین توضیح داد: اگر توان مدیریتی خود را بین پروژه ها توزیع کنیم، تجربه های متعدد و الگوهای مدیریتی نشان می دهند توفیقات کمتری حاصل می شود، بنابراین نظام اولویت بندی بر اساس شناخت اجرا شده و بر اساس اولویت ها پروژه ها پیگیری می شوند و طی هفت ماه گذشته بر اساس این منطق کارها تعریف شده و در حال پیگیری است. 

 

* بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به استان

وی تأکید کرد: در نظام توزیع منابع در کشور، منابع سفر از اولویت بالایی برخوردار هستند و تلاش استان بود که عمده نیاز خود را در قالب مصوبات سفر به دست آورد بنابراین پروژه هایی مطرح شد و ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات میانی و ۲۵۰ میلیون یورو اعتبارات ارزی و تعدادی زیادی مصوبات برای استان به دست آمد که نشان دهنده رشد استان در صورت تحقق این مصوبات است.

رجحانی اضافه کرد: در این سفر یک هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبار پروژه های راهی و شریانی استان مصوب شد، برای پروژه های درمانی یک هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان، پروژه های حوزه آب ۲ هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان و پروژه های راه  روستایی و مسائل حوزه روستا  ۸۸۸ میلیارد تومان اعتبارات در قالب سفر تصویب شد.

وی گفت: در حوزه کشاورزی ۷۰۲ میلیارد تومان، در حوزه پروژه های راه آهن ۴۵ میلیارد تومان، پروژه های مخابرات ۶۰ میلیارد تومان، در حوزه صنعت و پروژه های صنعتی ۳۱۰ میلیارد تومان و در حوزه انرژي ۲۵۰ میلیون یورو یا  ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب در سفر ریاست جمهوری است و در خصوص پروژه چشمه نور که یکی از پروژه های شاخص استان است ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: در زیرساخت های حوزه ورزش و جوانان ۲۱۶ میلیارد تومان و در حوزه گردشگری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر است و اعتباراتی هم در دیگر بخش ها لحاظ شده است و عمده پروژه های مصوب در توسعه استان اثربخش خواهد بود.

وی یادآور شد: از اعتبارات مصوب سفر تا چهار ماهه اول امسال ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص می یابد که می تواند روند توسعه استان تسریع بخشد.

 

* نظام حکمرانی و اقتصادی باغستان سنتی قزوین باید اصلاح شود

رجحانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص باغستان قزوین گفت: باغستان از اولویت های مهم است و باید حفظ شود و بررسی ها نشان می دهد که باغستان دارای چند نوع اشکال است که دچار آسیب هایی شده است.

وی ادامه داد: نظام تصمیم گیری در باغستان کُند است و افراد متعدد خواسته های مختلف دارند و باید تمرکز مدیریت ایجاد شود، بعد از اصلاح نظام حکمرانی، اشکال در نظام اقتصادی است که باید با رویکرد تحول کشاورزی یا رویکردهای مکمل اصلاح شود و اصلاح نظام امنیتی باغستان موضوع دیگری است که اهمیت دارد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص ساختمان های ناایمن اظهار کرد: ما کارگروه ویژه در استان تشکیل داده ایم که ۲ مسئولیت دارد یک مسئولیت اقدام برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات بوده و دیگری اقدام برای رفع معضلات موجود است که این موارد در قالب این کارگروه پیگیری می شود.

 

* مشکل مهرگان هویتی، اجتماعی و اقتصادی است

وی در ادامه اظهار کرد: نظام مدیریت استان دارای اشکالات اساسی است و در نظام مدیریت استان در گذشته، نظام سلسله مراتبی از استان حذف شده و این مسئله به شدت خطرناک است و این جریان فساد خیز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: این امر به نفع استان نیست و باید بدنه مدیریتی کار کند و در جلسات تأکید کردیم باید در قالب نظام مدیریتی کار شود.

رجحانی اضافه کرد: به شهرداران گفته ایم اگر قدرت تصمیم گیری ندارید، اشتباه کردید روی این صندلی نشسته اید؛ شهردار نمی تواند تصمیم بگیرد از معاونت عمرانی درخواست تصمیم گیری دارد و ما قدرت تمرکز بر همه شهرها را نداریم و باید سلسله مراتب شکل گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ورودی های شهرهای استان یادآور شد: ورودی های شهر مناسب نیست و با شهرداری ها مکاتبه شده برای ورودی های شهر تدابیری اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت شهرک مهرگان خاطر نشان کرد: مهرگان معضل اجتماعی، هویتی، اقتصادی و مشکل زیرساختی دارد و برای حل مشکل مهرگان باید تیمی از افراد متخصص در حوزه های مختلف تشکیل شوند تا به حل این مشکلات بپردازند.

کد خبر 1199912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha