عدم استقبال گلستانی‌ها از تزریق دز چهارم واکسن کرونا/ فقط ۱.۲۲ درصد واجدین شرایط دز یادآور تزریق کردند

گلفیروزی با بیان اینکه استقبال از تزریق دز چهارم واکسن کرونا در استان گلستان مطلوب نیست گفت: تا کنون فقط ۱.۲۲ درصد واجدین شرایط دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کردند.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: در حال حاضر ۳۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ نفر در بخش های آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند و حال ۲۰ بیمار کرونایی نیز وخیم است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر شهرستان بندرترکمن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان های گرگان، علی آبادکتول، کلاله، کردکوی، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت نارنجی و پر خطر هستند.

 

وی افزود: علاوه براین وضعیت در شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر، بندرگز، رامیان و گمیشان در وضعیت زرد و وضعیت شهرستان آق قلا آبی کرونایی است.

 

گلفیروزی با اشاره به استقبال اندک گلستانی ها از تزریق دز چهارم واکسن کرونا گفت: تاکنون در استان ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار دز واکسن تزریق شده که یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۹۲ نفر معادل ۹۴.۴ درصد دز اول و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۵۱ نفر معادل ۸۵.۲ درصد ندبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

 

وی افزود: همچنین ۵۳۳ هزار و ۹۰۶ نفر معادل ۴۰.۱ درصد جمعیت واجد شرایط دز سوم و ۱۶ هزار و ۳۰۸ دز نیز معادل ۱.۲۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان دز یادآور تزریق کرده اند.

 

کد خبر 1200010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha