ساختمان دفتر مردمی تعزیه استان خوزستان افتتاح شد

آیین افتتاح ساختمان دفتر مردمی تعزیه استان خوزستان با حضور مسئولان در شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد شهباز گهروئی» در حاشیه افتتاح ساختماk دفتر مردمی تعزیه خوزستان، با اشاره به بوم شناسی هنری در هر منطقه اظهار کرد: ما در حوزه هنری به دنبال حمایت از ظرفیت‌های بومی هر شهرستان و تقویت حلقه‌های میانی هنری موجود در آن نقطه هستیم.

 

مدیر حوزه هنری خوزستان افزود: هیچ وقت بنای تصدی‌گری را نداریم بلکه وظیفه خود را رصد و تقویت بوم تخصصی هر منطقه و حمایت از هنرمندان طبق آن بوم شناخته شده قرار داده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: بهبهان با قدمت بسیار کهن در عرصه تعزیه‌خوانی و فعالیت شخصیت‌های برجسته تاریخی در این عرصه نمونه‌ای از حمایت‌های بومی هنری در سطح استان خوزستان است.

 

«میثم خندانی» نیز از حمایت‌های حوزه هنری خوزستان نسبت به احیا و شکوفایی هنر شبیه‌خوانی در سطح استان و همچنین بازگشایی دفتر تعزیه در خوزستان با هدف حمایت از این هنر ایرانی، اسلامی تقدیر کرد.

 

مسئول دفتر مردمی تعزیه استان خوزستان هدف از راه‌ندازی این دفتر را تولید، پژوهش و آموزش دانست و اضافه کرد: ما در این دفتر به دنبال ایجاد قرارگاه متمرکز تعزیه‌خوانی به جهت بازآفرینی و احیای این هنر دینی و شیعی هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: پیوند بین پیشکسوتان و جوانان مستعد و آموزش آنان به جهت ترویج هنر اسلامی به نسل‌های آینده از دیگر اهداف تاسیس این دفتر است.

 

در این مراسم طرفی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان، عیدی‌پور فرماندار و حجت‌الاسلام طواف امام جمعه شهرستان بهبهان حضور داشتند.

 

کد خبر 1200186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha