۲۰۰ روستای خراسان شمالی نیازمند روحانی مبلغ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه ماه محرم، ۲۰۰ روستای استان برای حضور مبلغ اعلام نیاز کردند.

«حجت‌الاسلام حمید رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد، هیئت‌ها و تکیه‌ها، گفت: در آستانه ماه محرم، ۲۰۰ روستای استان برای حضور مبلغ اعلام نیاز کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: نزدیک به ۲۵۰ روستای دیگر نیزاز حضور روحانیون مستقر در طرح هجرت و روحانیون بومی استفاده می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: ۳۰۰ روحانی مبلغ را در خارج از استان در ایام محرم به‌صورت روحانی اعزامی در تکایا و مساجد خواهیم داشت و همچنین ۳۰۰ نفر نیز از روحانیون بومی استفاده خواهیم کرد.

 

وی بابیان اینکه تاکنون ابلاغیه‌ای در خصوص ماه محرم به دست ما نرسیده است، بیان کرد: ما تابع مقررات هستیم و هیئت‌ها با توجه به رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی مراسمات را برگزار خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: هیئات، تکایا و مساجد در سال‌های گذشته نشان دادند که با درصد بالای رعایت قوانین و مقررات اعلامی از سوی ستاد کرونا مراسمات را برگزار کردند.

 

وی اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، در صورت امکان برگزاری مراسمات در فضای باز، توزیع غذا به‌صورت بیرون بر و در صورت تجمع در فضاهای سربسته استفاده از ماسک را از موارد رعایت نکات بهداشتی در برگزاری مراسمات برشمرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش مسئولان هیئات، همایش مداحان و ستایشگران و جلسات و نشست‌های تخصصی در خصوص مراسمات محرم خبر داد.

 

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه از افتتاح نمایشگاه راهبران جهاد تبیین محرم در آستان مقدس امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد خبر داد و گفت: این نمایشگاه ویژه تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی خراسان شمالی و به منظور نمایش آثار و دستاوردهای تشکل‌های دینی راه اندازی شده است.

 

 

کد خبر 1200237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha