ضرورت توجه به شعور حسینی در عزاداری های محرم امسال/ ۱۵۰۰ مداح عضو کانون مداحان استان زنجان هستند

حجت الاسلام احمدی، دسته‌های عزاداری زنجان سالیان سال است که مورد توجه دنیا بوده و این یک نعمت است، از اینرو مراسم عزاداری در پایتخت شور و شعور حسینی در شان امام حسین(ع) انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در همایش مادحین، شعرای آئینی و مسئولان هیئت مذهبی زنجان که در سالن همایش حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، بر ضرورت استفاده از ماسک در هیئت های مذهبی طبق اعلام ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اشاره و اظهار کرد: در تمام برنامه‌های ماه محرم که هیئت‌های مذهبی دخیل هستند باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با یادآوری اینکه باید افراد دارای علائم بیماری توجیه شوند تا زمان بهبودی در مراسم مذهبی شرکت نکنند، افزود: بحث تهویه مناسب نیز باید مدنظر برگزارکنندگان مراسم مذهبی قرار گیرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان در حوزه هیئت‌های مذهبی و مداحی وضعیت بسیار خوبی دارد و گام‌های موثری برداشته شده است، افزود: دسته‌های عزاداری زنجان سالیان سال است که مورد توجه دنیا بوده و این یک نعمت است، از اینرو مراسم عزاداری در پایتخت شور و شعور حسینی در شان امام حسین(ع) انجام شود.

 

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود عدم برپایی کلاس‌های مستمر مداحی است که باید هفته‌ای یک جلسه کلاس‌های ویژه برگزار شود، گفت: متاسفانه کانون مداحان استان زنجان امکانات زیادی ندارد.

 

اکبر نوربهمنی ادامه داد: مسکن و بیمه مداحان هم از جمله مشکلات هئیت های مذهبی است و در این میان مداحان در شهرستان‌های ماه‌نشان و طارم اصلاً بیمه نشده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه باید مداحانی که بالای ۴۵ سال هستند بیمه شوند تا دچار مشکلات اقتصادی نشوند، تصریح کرد: ایام محرم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم عزاداری و دسته‌روی در استان زنجان برگزار خواهد شد.

 

رئیس کانون مداحان استان زنجان با بیان اینکه شورای هیئت مذهبی جدا از کانون مداحان استان نیست و سال‌ها است که کانون مداحان استان زنجان فعالیت می‌کند، گفت: یک هزار و ۵۰۰ مداح و شاعر در کانون مداحان ثبت‌نام کرده‌اند که نیاز به امکانات و ساختمان مجزا دارند.

کد خبر 1200499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha