همه باید بکوشیم تا حضور جوانان در نماز جمعه پررنگ تر شود

آیت الله عابدینی گفت: همه باید بکوشیم تا میانگین سنی شرکت کنندگان در نماز جمعه کمتر شده و جوانان بیشتری در نماز جمعه حضور یابند تا ان شاالله بتوانیم فرمایش رهبری را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۷ مرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در روزهای گذشته دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری برگزار شد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمایشات ارزشمندی را در این دیدار داشتند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند ائمه جمعه موضع پدرانه باید داشته باشد به این معنا که مردم در نزد ائمه جمعه نباید طبقه بندی شوند و نگاه های جناحی و قومی نباید نسبت به مردم داشته باشند و همه مردم را مانند برادر و خواهر خود بدانند و نسبت به آنها مهربان باشند.

 

وی عنوان کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که نماز جمعه باید معرکه حضور جوانان باشد؛ ما از همه جوانان دعوت می کنیم در نماز جمعه که گردهمایی بزرگ عبادی و سیاسی است شرکت کنند البته خوشبختانه در نماز جمعه قزوین این حضور جوانان خوب است ولی این حضور بیشتر و بهتر می تواند باشد.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: همه باید بکوشیم تا میانگین سنی شرکت کنندگان در نماز جمعه کمتر شده و جوانان بیشتری در نماز جمعه حضور یابند تا ان شاالله بتوانیم فرمایش رهبری را محقق کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود داشتند این بود که گفتار و رفتار امام جمعه ها باید یکی باشد بنابراین شما مردم باید نظارت کرده تا ما در مسیر این فرمایش رهبری حرکت کنیم.

 

امام جمعه قزوین با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و امام خمینی (ره) فرموده اند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

 

وی عنوان کرد: این فرمایش امام خمینی (ره) را در برهه های مختلف شاهد بودیم به طوری که حتی در زمان استبداد رضاخان و دوران رژیم پهلوی مردم در محرم و صفر عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان داده و حماسه ها آفریدند و مبارزات ما در همین هیئت های مذهبی شکل گرفت.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: ما از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ولایت مداری، شجاعت و ظلم ستیزی را فرا گرفته ایم و امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان هر کدام الگویی برای ما هستند.

 

وی توضیح داد: امام حسین (ع) در خصوص کسانی که نسبت به عمل نشدن به حق بی تفاوت هستند فرمودند وقتی آدم ها به جای اینکه بنده خدا باشند، بنده دنیا شوند نتیجه همین می شود؛ وقتی افراد بنده دنیا می شوند، فقط مراقب حقوق، آبرو و مقام خود هستند و فکر می کنند اینگونه آبرو پیدا می کنند و در واقع دین در این افراد نفوذ پیدا نکرده است.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به شهادت شهید مدافع وطن مهدی محمدی نسب یادآور شد: از همه مردم و همچنین فرمانده انتظامی استان تشکر می کنیم که مراسم استقبال و تشییع این شهید با شکوه برگزار شد و از خانواده این شهید هم قدردانی می کنیم که با متانت و وزانت از این شهید استقبال کردند.

 

کد خبر 1200827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha