آگاهی‌افزایی و روشنگری، ویژگی‌ اصلی نمازهای جمعه است/امامان جمعه مشکلات جامعه را تبیین کنند

آخوند آدینه گفت: آگاهی افزایی و روشنگری درباره مسائل و مشکلاتی که دشمنان برای جامعه اسلامی ایجاد می کنند و همچنین بیان مشکلات مردم در خطبه‌های نماز جمعه از موضوعات مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کلاله، «محمدامین آخوند آدینه» در گردهمایی «نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی» اظهارکرد: انقلاب اسلامی مرحله به مرحله از مسائل و مشکلات و تهدیداتی که علیه این ملت و انقلاب وجود داشته و دارد با رهنمودها و هدایت‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال عبور از این گذرگاه‌های سخت است.

 

امام جمعه اهل سنت کلاله گفت: بنا بر سفارش و تاکید خداوند متعال در قرآن کریم، در جامعه اسلامی باید گروهی از مردم باشند تا سایرین را به راه درست و سعادت دنیوی و اخروی هدایت کنند و ائمه جمعه و جماعات چنین نقشی را دارند و مصداق آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

 

وی افزود: علما و روحانیت به ویژه ائمه جمعه و جماعات وظیفه خطیر و سنگینی برعهده دارند چراکه در مسیر انبیا و اولیای الهی باید حرکت کنند. لازم است وظیفه خود را بشناسیم و به درستی به آنها عمل کنیم.

 

آخوند آدینه بیان کرد: امامان جمعه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و باید مشکلات، نیازها و مطالبات مردم را به گوش دولتمردان برسانند و در مقابل عمل و رفتار دولت ها در قبال مردم را به جامعه منعکس کنند.

 

وی ادامه داد: امامان جمعه اگر به حل مشکلات جامعه کمک کردند آن وقت می توانیم ادعا کنیم که وظیفه خود را به درستی انجام دادند در غیر اینصورت به خود و مردم خیانت کردند.

 

امام جمعه اهل سنت کلاله با بیان اینکه نماز جمعه دارای ابعاد عبادی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: آگاهی افزایی و روشنگری درباره مسائل و مشکلاتی که دشمنان برای جامعه اسلامی ایجاد می کنند و همچنین بیان مشکلات مردم در خطبه‌های نماز جمعه از موضوعات مهم است.

 

 

کد خبر 1200883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha