تأکید فرماندار گرگان بر تبیین دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم/ روستاها در اولویت توزیع اعتبارات قرار بگیرند

پایین‌محلی بر تبیین دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی پایین‌محلی» در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت اظهار کرد: بافشار استکبار و معاندان و تحریم‌ های ظالمانه در هیچ دوره‌ای، کشور به اندازه شرایط کنونی با مشکل مواجه نبوده و نیست؛ با اینحال دولت سیزدهم همه همت و تلاش خود را برای کاهش مشکلات مردم به کار گرفته و لازم است برای تحقق این هدف بزرگ، همه مسئولان و مدیران در سطوح مختلف بیش از گذشته پای کار باشند.

 

فرماندار گرگان با بیان اینکه در یکسال فعالیت دولت سیزدهم کارهای اساسی، بزرگ و زیربنایی انجام شده است، گفت: لازم است با توجه به در پیش بودن هفته دولت، دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف برای جامعه تبیین شود.

 

وی بر مستندسازی فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته دولت تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای برای انعکاس این دستاوردها و اقدامات بهره‌گیری کرد. همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای یکساله دولت در شهرستان گرگان و حضور و سخنرانی مدیران پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز در دستور کار قرار داشته باشد.

 

پایین محلی به موضوع ارزیابی دستگاه‌های اجرایی شهرستان اشاره و بیان کرد: شاخص‌های 11گانه در این زمینه پیش بینی شده و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری نسبت به جمع‌بندی عملکرد دستگاه‌ها اقدام خواهد کرد.

 

وی این نکته را هم متذکر شد که باتوجه به همزمانی هفته دولت با ماه محرم، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به گونه‌ای باشد که حرمت این ماه و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) حفظ شود.

 

پایین محلی در بخش دیگر سخنانش به برنامه رشد اقتصادی 8 درصدی اشاره کرد و گفت: لازم است فرآیندهای شهرستانی برای برخورداری از منابع و تحقق این برنامه، تعیین شود. در همین راستا باید پروژه‌های فعال، طرح‌های نیمه فعال یا نیمه‌تمام و پروژه‌های راکد و تعطیل شناسایی شود تا بتوانیم پس از اولویت‌بندی، زمینه تکمیل یا فعال‌سازی مجدد آنها را فراهم کنیم و هیچ پروژه‌ای تا قبل از شروع هفته دولت آغاز نشود. همچنین سعی براین باشد تا مراسم‌ها و افتتاحیه‌ها به‌صورت مطلوب، شایسته و وزین برگزار شود و از مجموعه اقدامات انجام‌ شده یکساله پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی کلیپ تهیه و مستندسازی شود.

 

فرماندار گرگان همچنین بر ضرورت توجه به روستاها تأکید کرد و افزود: در توزیع اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی لازم است توجه ویژه‌ای به روستاها شود چراکه اینکار هم سبب ماندگاری جمعیت در این مناطق و هم باعث بهبود شرایط اقتصادی روستاییان خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1200954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha