افزايش تعداد بيماران بد حال كرونايي در بیمارستان جهرم

بمانا با اشاره به افزایش موارد بستری در بخش كوويد۱۹ بيمارستان «پيمانيه» گفت: اغلب بيماران بستری در بخش كوويد۱۹ ميانسال و سالمند با بيماری زمينه ای بوده و بر اساس معاينه روزانه، علائم بيماری در مبتلايان از نظر حاد بودن متفاوت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «قهرمان بمانا»، امروز (شنبه ۸ مرداد) به خبرنگاران گفت: علائمی كه بيماران در سويه جديد با آن مواجه هستند شامل تب، گلو درد، سرفه، بدن درد و آب ريزش بينی است اما در مواردی علائم حاد شده و به دليل كاهش ميزان اكسيژن خون، احساس تنگي نفس در فرد بوجود می آيد كه اكثر بيماران بستری در بخش كوويد پيمانيه با اين مشكل مواجه هستند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افزایش موارد بستری در بخش كوويد۱۹ بيمارستان «پيمانيه» گفت: اغلب بيماران بستری در بخش كوويد۱۹ ميانسال و سالمند با بيماری زمينه ای بوده و بر اساس معاينه روزانه، علائم بيماری در مبتلايان از نظر حاد بودن متفاوت است به عنوان مثال بيماری كه در روز اول يا دوم به دستگاه اكسيژن نياز نداشته در روز سوم به اكسيژن نياز پيدا كرده است.

 

وی ادامه داد: همين طور شدت بيماری در كسانی که سه دز واكسن را دريافت کرده اند با كسانی كه تنها يک تا ۲ نوبت واكسن را دريافت كرده اند متفاوت است.

 

بمانا با اشاره به اینکه هدف از دريافت واكسن از نوبت اول تا چهارم اين است كه بدن در فواصل زمانی مدت دار ايمن شود، اظهار کرد: به طور مثال سقف ايمنی بدن در فردی كه دز سوم يا چهارم دريافت كرده است به نسبت كسی كه تنها ۲ نوبت واكسن را دريافت کرده بسيار متفاوت است براساس نتايح حاصل شده از تحقيقات، دريافت دز يادآور آنتی‌بادی ها را به سطوح بالاتری پس از دوز سوم بازمی گرداند.


وی با اشاره به بستری ۲ مادر باردار مبتلا در بخش كرونای بیمارستات پيمانيه گفت: هر ۲ مادر در بخش كرونا تحت مراقبت هستند؛ فرزند يكی از مادران به صورت سزارين به دنيا آمد و نوزداد هم اكنون در بخش اِن آی سی يو بيمارستان «شهید مطهری» بستری است.

 

بمانا با اشاره به اینکه ۵۸ درصد مادران باردار در شهرستان تحت واكسيناسيون كرونا قرار گرفته اند، گفت: مادران باردار همانند سالمندان، افراد دارای بيماری زمينه ای و بیماران خاص در معرض خطر بیشتری بوده و توصيه ما اين است كه مادران باردار برای تزريق دز واكسن يادآور تعجيل كنند.

 

وی ادامه داد: چنانچه مادری دز يادآور دريافت كند و بعد از آن به كرونا مبتلا شود قطعا شدت بيماری در وی كم تر و خطر بيماری برای مادر و جنين نیز كم تر می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم علوم پزشکی جهرم در پایان اظهار کرد: با توجه به سرایت بالای این سویه جدید و ابتلای همزمان چند نفر به بیماری، بر رعايت پروتكل های بهداشتي مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی تاکید می شود.

 

کد خبر 1201147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha