ورود سامانه مانسون به اهواز/ ۲ نفر بر اثر برخورد صاعقه جان باختند

فعالیت سامانه مانسون از روز گذشته وارد خوزستان شده و در نقاط مختلف استان شاهد بارندگی‌های شدید و سیل آسا، گرد و خاک، تندباد و صاعقه هستیم.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، فعالیت سامانه مانسون از روز (جمعه ۷ مرداد) وارد خوزستان شده و در نقاط مختلف استان شاهد بارندگی‌های شدید و سیل آسا، گرد و خاک، تندباد و صاعقه هستیم.

 

از حدود ساعت ۲۰:۳۰ امروز (شنبه ۸ مرداد) نیز این سامانه به طور ناگهانی همراه با گرد و خاک و طوفان و باد شدید وارد اهواز شد و مشکلاتی را در رفت و آمد شهروندان به وجود آورد و باعث کاهش دید و ترافیک شد.

 

بر اساس اعلام اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی خوزستان در پی حوادث ناشی از فعالیت این سامانه بعد از ظهر امروز (شنبه ۸ مرداد) ۲ نفر در یکی در روستای طوف شیرین هفتکل و یک نفر در روستای سرحانی بخش میداود باغملک بر اثر اصابت صاعقه جان باختند.

 

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز اعلام کرد: این سامانه تا اواخر روز سه‌شنبه با رگبار، رعد و برق، ریزش تگرگ، تندبادهای لحظه‌ای، گرد و خاک محلی و همرفتی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان خوزستان وجود دارد.

 

بر اساس گزارش هواشناسی استان در پی تند باد شدید و خیزش گرد و غبار میزان غلظت گرد وغبار در هوای اهواز در ساعت ۲۰ به نزدیک ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید که این میزان گرد و غبار بیش از ۶۶ برابر حد مجاز و بیشترین حد مجازی است که دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا قابلیت اندازه‌گیری آن را دارند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در جلسه کمیته اضطرار استان، با اشاره به تقویت سامانه مانسون در اهواز، از مردم خواست به هشدارها توجه کنند و گفت: به دلیل قرار داشتن در فصل تابستان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهروندان باید در خصوص خطرهای این سامانه هوشیار باشند.

 

استاندار خوزستان در این نشست نیز شرایط استان را قابل کنترل اعلام کرد و ادامه داد: باید همه دستگاه‌ها آمادگی خود را حفظ کنند.

 

در این نشست به تمامی دستگاه‌ها تا ۴٨ ساعت آینده اعلام آماده‌باش شد و مدیران دستگاه‌ها ملزم شدند تا به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم باشند. سیستم اتوبوسرانی نیز تا ساعت ١٢ امشب و در صورت لزوم تا ساعات اولیه بامداد ملزم به پوشش تخلیه معابر شد. همچنین بنا شد تا شرکت‌های بزرگ مانند نفت، گاز و پتروشیمی پشتیبانی لازم را از برخی شهرها داشته باشند.

 

کد خبر 1201179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha