دولت خود را موظف به احیای بخش های خسارت دیده مي داند

مخلص الائمه در بازدید از مناطق سیل زده منطقه فراهان، گفت: دولت خود را موظف به احیای بخش های خسارت دیده مي داند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» در  بازدید از مناطق آسیب دیده شهرستان فراهان که بدنبال بارش شدید باران و وقوع سیلآب دچار خسارت شده بودند، گفت: روز گذشته بدنبال  بارش های غیر طبیعی و سیل آسا در سطح استان مرکزی که به لحاظ شدت از روز پنجشنبه بیشتر بود؛ متاسفانه در مناطق مختلفی از استان خسارت هایی صورت گرفت.

 

 استاندار استان مرکزی افزود: در منطقه خمین بدلیل اینکه سطح بارندگی نسبتاً بالا بود بخش کشاورزی دچار آسیب شد همچنین مناطقی مثل تفرش و محور الیگودرز و ازنا نیز مسدود شده بود که نسبت به بازگشایی  مسیر در این مناطق اقدام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بدنبال وقوع سیل، بخش های مسکونی در مناطق دارای سکنه روستای آهنگران از توابع شهرستان فراهان و برخی از روستاهای پایین دست از محدوده شهرستان اراک با آسیب بسیاری مواجه شدند.

 

این مقام مسئول با اشاره به میزان بالای خسارت ناشی از سیل در روستای آهنگران عنوان کرد: بخشی از خسارت ها با همکاری بنیاد مسکن انجام خواهد شد و در این راستا تیم های بازرسی وضعیت موجود را رصد خواهند کرد.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه طی روزهای آتی تیمی از سازمان مدیریت بحران کشور در استان حضور خواهد یافت، تصریح کرد: دولت خود را موظف به احیا و بازسازی بخش های خسارت دیده همچنین رسیدگی به خسارات در بخش های کشاورزی و  دامداری و بخش های مسکونی می داند‌.

 

مخلص الائمه ادامه داد:  از آنجا که همزمان با بارش های شدید باران امکان تخلیه منازل از سوی مردم وجود نداشته لذا لوازم زندگی برخی مردم  دچار آسیب شده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه بخش عظیمی از روستای آهنگران باید مورد بازسازی قرار گیرد، بیان کرد: در این راستا ارزیابی و بازدید از سوی بنیاد مسکن صورت خواهد گرفت.

 

مخلص الائمه بیان داشت: دولت خود را موظف به  احیا و بازسازی بخش های خسارت دیده منجمله بخش های کشاورزی ،دامداری و مسکونی می‌داند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه همزمان با وقوع سیلاب بیش از چهارصد و ۵۰ کلیپ امدادی، انتظامی و خدمات رسان در استان فعال بوده اند و اقدامات امدادی لازم صورت گرفته است، گفت: بنیاد مسکن و هلال احمر آموزش‌های لازم  در جهت مقابله با اتفاقات و حوادث غیر مترقبه را به مردم  ارائه می کنند.

 

وی با اشاره به خسارت های ناشی از بارش شدید باران در روز پنجشنبه،گفت: روز پنجشنبه  این بارندگی ها منجر به تصادفات جاده ای شد که  یک تیم با حضور در بیمارستان امیرالمومنین اراک به عیادت از آسیب دیدگان این حادثه پرداختند.

 

استاندار مرکزی با اشاره به همراهی مطلوب مردم در جاده‌های استان همزمان با وقوع سیلاب آواربرداری،اسکان اضطراری و توزیع مواد غذایی باید بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

مخلص الائمه اعزام و فعالیت ۵۵۰ اکیپ امدادی، ۳۴ شهرداری و ۷۹۰ دهیاری جهت بررسی مشکلات ناشی از خسارت سیلاب را یادآور شد و افزود:با توجه به پیش بینی های لازم مبنی بر تداوم بارش  ها،اکیپ های امدادی در آماده باش قرار دارند.

 

وی با اشاره به ضرورت همراهی دستگاه‌های دارای خدمات رسان، گفت: انتظار می‌رود مردم در زمان بارندگی ها از منزل خارج نشوند و اصناف همکاری خوبی داشته باشند.

 

مخلص الائمه با اشاره به ضرورت تداوم تلاش نیروهای جهادی تصریح کرد:باید تا ایجاد شرایط پایدار و با ثبات نیروهای امدادگر با صبوری کمال با معمتمدین روستا در تعامل باشند تا ارزیابی لازم صورت گیرد و افرادی که دچار خسارت شده اند به درستی تشخیص و در جهت جبران این خسارت ها اقدام شود.

کد خبر 1201254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha