۱۱۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

نصرآبادی گفت: امسال ۱۱۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی از محل اعتبارات ملی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (۹ مرداد) به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: از مجموع هفت و نیم میلیون هکتار از عرصه‌های خراسان جنوبی، در 870 هزار هکتار از آن عملیات آبخیزداری انجام شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه علمیات آبخیزداری استان در بیش از 43 هزار هکتار در حال انجام است، افزود: هدف مهم آبخیزداری، کنترل خسارت سیل  است که امسال 110 سازه آبخیزداری در استان از محل اعتبارات ملی اجرا می‌شود.

 

تصرآبادی تصرح کرد: این پروژه ها در قالب عملیات‌های مکانیکی، انجام می شود و تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پروژ‌ه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کنترل فرسایش خاک دارد، گفت: ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی و مقابله با خشکسالی برخی از اهداف اجرای این پروژه‌ها است.

 

ویادامه داد: در حال حاضر از مجموع هفت و نیم میلون هکتار از عرصه‌های مابع طبیعی استان، در 870 هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام شده و تلاش برای اجرای سالانه در سایر حوزه های آبریز ادامه خواهد داشت.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، اظهار داشت: ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه‌های آبخیز و رتبه بندی آن‌ها با توجه به معیار‌های مختلف اکولوژیکی برای اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز است.

 

 

 

کد خبر 1201271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha