تحمل سختی ها لازمه ایستادگی در مسیر امامت و ولایت است

حجت الاسلام مجیدی گفت: شرط پای امام زمان بودن این است که از سختی ها بگذریم و در مسیر دین و ولایت بایستیم و در غیر این صورت همانند کسانی می شویم که به بهانه های مختلف در کربلا امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» امروز (یکشنبه 9 مرداد) در جمع عزاداران هیئت انصارالحسین (ع) شهر الوند بیان کرد: فلسفه خلق انسان تعبد و بندگی خداوند متعال است و بندگی کردن یعنی آنچه را خداوند سبحان خوب و نیک می داند انجام داده و آنچه را که نازیباست، ترک کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم بهانه خلقت انسان وجود پیامبر گرامی اسلام است و در واقع خداوند متعال برای راهنمایی انسان در مسیر صحیح ائمه اطهار و پیامبران را به عنوان راهنما و معلم قرار داده است.

 

وی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) عنوان کرد: فلسفه قیام حضرت اباعد الله الحسین (ع) هم دلیل خلقت و هم بهانه خلق و زنده نگاه داشتن دین خدا و رسالت و سنت پیامبر اکرم (ص) است به طوری که امام حسین (ع) فرموده اند من برای هوای نفس و پست و مقام قیام نکردم بلکه قیام کردم تا امور امت جدم را اصلاح کنیم و امر به معروف و نهی از منکر کرده و سیره جدم را احیا کنم.

 

حجت الاسلام مجیدی تأکید کرد: امام حسین (ع) به کربلا آمد تا بگوید مسیر ولایت و امامت مسیر کمال انسان است و به ما آموخت باید ولایت مدار باشیم و باید بدانیم اگر ولی مان را تنها گذاریم دوباره کربلایی شکل می گیرد.

 

وی تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم که از عاشورا و قیام امام حسین (ع) پای امام ایستادن را یاد بگیریم و به بهانه ناکارآمدی های برخی مسئولان و فشار اقتصادی دست از امام خود نکشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: شرط ایستادگی در مسیر امامت و پای امام زمان بودن این است که از سختی ها بگذریم و در مسیر دین و ولایت بایستیم و در غیر این صورت همانند کسانی می شویم که به بهانه های مختلف در کربلا امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.

 

وی یادآور شد: باید بدانیم راه رسیدن به خدا فقط از راه امیرالمومنین و اولاد ایشان می گذرد و باید در این مسیر محکم حرکت کنیم.

کد خبر 1201371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha