مستند «میرآب» در زابل اکران شد

مستند میرآب روایتی از مسائل آبی ایران افغانستان به کارگردانی محسن اسلام زاده در سینما هامون شهرستان زابل اکران شد، پس از اکران، مستند توسط اهالی هنر و رسانه سیستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، فرشید عابدی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آوای دیار عیار در حاشیه مراسم اکران مستند میرآب که پیش از ظهر روز یکشنبه در سینما هامون شهرستان زابل برگزار شد، اظهار داشت: تولیدات آثار هنری و تقویت نهادهای مدنی تاثیر مهمی در نهادینه کردن وضعیت بحرانی سیستان در سطح ملی دارد.


وی افزود: در حوزه بحران، سیستان و بلوچستان و خوزستان را در کنار هم می بینند و به همین خاطر به استان های مذکور عنوان استان ویژه اعطا شده است.

 

عابدی بیان کرد: مرحوم پروفسور کردوانی، پدر علم کویرشناسی ایران در مصاحبه ای به صراحت اعلام کرد که ریزگرد های خوزستان برای اهالی سیستان به مثابه‌ی ییلاق خوش آب و هواست، که این مسئله اوج بحران سیستان را نشان می دهد.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آوای دیار عیار ادامه داد: نظر به تقاضای مردم شریف سیستان و فعالان اجتماعی منطقه مبنی بر اکران مستند میرآب، در کوتاه ترین زمان مقدمات اکران این مستند در زابل محیا شد.

وی تصریح کرد: نشست نقد و بررسی مستند میرآب با هدف بررسی چگونگی بهره گیری از آثار هنری در راستای مطالبه گری ددر ادامه مراسم انجام خواهد شد.

کد خبر 1201508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha