یکی از صفات ضروری در سبک زندگی حلم و بردباری است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: یکی از صفات ضروری در سبک زندگی حلم و بردباری است و حلم تمام عقل و نشانه سعادت انسان بوده و خشم و غضب بی مورد جنون می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۹ مرداد ماه مراسم سوگواری شهادت امام حسین (ع) در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، گفت: بالاترین مدال افتخار انسان در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی، مدال بندگی و بنده خدای رحمان بودن است و این مدال بندگی مایه عظمت، سعادت و عروج انسان می شود.

 

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که در آیات قرآن کریم عباد الرحمان از صفات و سبک زندگی مومن و بنده خدا است، افزود:  عباد الرحمان  صفت کسانی است که در همه حالت تواضع دارند.

 

وی ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) در نهایت تواضع و فروتنی به کودکان سلام می کردند و با آنها هم بازی می شدند.

 

حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که بندگان خدا رفتار و کردارشان متواضع است، خاطرنشان کرد: افراد متواضع در مقابل رفتار ناشایست افراد جاهل و کم خرد متواضعانه برخورد می کنند.

 

سخنران مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در حسینیه شهدای جیرفت با اشاره به این که پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) ناظر بر اعمال ما است، عنوان کرد: خداوند متعال می فرماید؛ هر چه می خواهید انجام دهید.

 

وی تصریح کرد: خلاصه صفات مومنین و بندگان خدا، صفت حلم و بردباری است که فوق العاده در زندگی ما لازم و ضروری می باشد.

 

حجت الاسلام تارم نبود حلم و بردباری را یکی از عوامل طلاق و از هم پاشیدن خانواده ها دانست و افزود:  همسران باید در برابر یکدیگر صبر و بردباری داشته باشند.

 

امام جمعه جیرفت یکی از صفات ضروری در سبک زندگی را حلم و بردباری برشمرد و تاکید کرد: حلم تمام عقل و نشانه سعادت انسان است و خشم و غضب بی مورد جنون می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: حلم و بردباری لازمه زندگی اجتماعی و خانوادگی ما است و یکی از صفات بندگان خاص خداوند می باشد.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه عنوان کرد: صبر و بردباری مایه خیر و برکت برای خانواده ها و قانون گرایی است.

کد خبر 1201546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha