مجالس عزاداری سوگواری امام حسین(ع) فرصتی برای بذرافشانی معرفت توحیدی و حسینی است

فرماندار بیجار درهمایش طلایه داران تبلیغ شهرستان بیجار گفت: مجالس عزاداری سوگواری امام حسین(ع) فرصتی مغتنم برای بذرافشانی معرفت توحیدی و حسینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد رضا قاسمی فرماندار بیجار فرماندار بیجار ظهر دوشنبه دهم مرداد ماه در همایش طلایه داران تبلیغ اظهار داشت: بدون شک حضور مردم در مراسم ایام محرم و صفر نقش تاثیر گذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت و مبلغین در این زمینه می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

 

وی شهرستان بیجار را از جمله شهرستانهایی برشمرد که با توجه به سوابق تاریخی و پیشینه فرهنگی همواره نقش اثر گذاری در تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی داشته است.

 

قاسمی اماکن و ابنیه تاریخی، فرش نفیس حسینیه، پلها و راه‌ها و موقوفهها، آثار هنرمندان، شاعران و نویسندگان بیجاری را گواه و سند معتبر بر این مدعا دانست و افزود: امروز هم مردم شهرستان با همه وجود در برپایی مراسم محرم و صفر بصورت خودجوش و کاملا مردمی عمق ارادت خود را به پیامبر اعظم( ص) و اهل بیت عصمت و طهارت به منصه ظهور رساندهاند.

 


فرماندار بیجار در پایان با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، بیان داشت: روحانیون و وعاظ بر اقامه نماز اول وقت در دستجات عزاداری تاکید کنند.

 

کد خبر 1201723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha