کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  از ظرفیت‌های عظیم در برگزاری باشکوه اربعین هستند

سعادتی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت‌های عظیم در برگزاری باشکوه اربعین حسینی هستند، گفت: این ظرفیت بی‌بدیل در تحقق نهضت بازگشت به مساجد نیز می‌تواند ایفاگر نقش مهمی باشد.

«سعید سعادتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان عزاداری ایام محرم و صفر در مساجد را فرصتی برای تحقق شعار بازگشت به مسجد دانست و اظهار کرد: جامعه ما، جامعه دینی و انقلابی است، به طور قطع اگر می خواهیم از بخشی از مشکلات که دشمنان پیش روی کشور ما قرار داده اند، عبور و از ظرفیت های مردمی برای برون رفت از مشکلات استفاده کنیم، مهم ترین ظرفیت ها مساجد هستند.

 

معاون راهبردی قرارگاه قرب حضرت بقیه الله(عج) با بیان اینکه مساجد به صورت مردمی اداره می شوند، بیان کرد: ما امروز برخوردار از سرمایه انسانی جوان برای ساخت ایران اسلامی هستیم و بهترین محل برای شناسایی،ساماندهی و تربیت نیروی متعهد و متخصص برای اداره کشور مساجد هستند.

 

سعادتی افزود: با توجه به اینکه در ایام عزاداری ماه محرم، ماه مبارک رمضان، دهه ولایت و امامت همه مساجد فعال هستند، ضرورت دارد که همین حجم حضور و شور و حرارتی که مردم در این ایام در مساجد دارند، به طول سال تسری یابد، این اقدام می تواند زمینه نهضت بازگشت به  مساجد را محقق کند.

 

معاون راهبردی قرارگاه قرب حضرت بقیه الله(عج) با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت هایی که به صورت خودجوش و مردمی همواره در فعالیت های مساجد حضور دارند، جوانان دهه شصتی هستند، گفت: امروز برای تحقق نهضت بازگشت به مسجد باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی در مساجد را فراهم کنیم تا آنها مساجد را مامن و پاتوقی برای فعالیت های فرهنگی و هنری خود بدانند.

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را شبکه وسیعی دانست که به صورت مردمی فعالیت می کنند و ابراز کرد: هسته اصلی این شبکه نوجوانان و جوانان هستند که با محوریت امام جماعت مسجد در راستای رونق مساجد تلاش می کنند، تا مساجد بیش از پیش پاتوقی برای انجام فعالیت های دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی باشند.

 

سعادتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت های عظیم در برگزاری باشکوه اربعین حسینی به شمار می آیند، خاطرنشان کرد: در میزبانی از زائران دیگر کشورها همچون پاکستان، افغانستان و آذربایجان و بدرقه زوار ایرانی از شهرهای مرزی و خدمت رسانی در مسیر نجف به کربلا خدمات گسترده ای از سوی کانون های مساجد ارائه می شود، این ظرفیت بی بدیل و بی نظیر در تحقق نهضت بازگشت به مساجد نیز می تواند ایفاگر نقش مهمی باشد.

 

کد خبر 1201907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha