نمایش فیلم مستند کربلای معلی برای نخستین بار در تونس

یک فیلم مستند درباره کربلای معلی، تاریخ و عتبات مقدسه این کشور برای نخستین بار در تونس به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، شبکه تلویزیونی تونس، یک فیلم مستند درباره کربلای مقدس، تاریخ و میراث، ویژگیها و نمادهای مذهبی شان همچون حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به نمایش گذاشت.

زهیر لطیف، کارگردان این فیلم رسانه ای تونس گفت: با هماهنگی با عراق، فیلم مستندی از نمادهای مهم انسانی، تاریخی و مذهبی به ویژه در کربلای معلی و نجف اشرف که برای مسلمانان اهمیت زیادی دارند، تولید کردیم.

 

لطیف افزود: اهمیت این دستاورد رسانه ای برای این است که مردم تونس را با کربلا و امام حسین(ع)آشنا کند. زیرا جامعه مغرب عربی به طور کلی اطلاعاتی در این خصوص ندارد.

وی ادامه داد: این فیلم چه در تلویزیون و چه در رسانه های اجتماعی در تونس و کشورهای همجاور از استقبال بسیاری برخوردار است.

 

این فیلم در اولین روزهای پخش، هزاران بازدیدکننده و نظر داشته است. انعکاس آن مثبت بوده است. این فیلم درباره کربلا از نظر مذهبی، انسانی و فرهنگی معرفی شده است و به بیننده این انگیزه را می دهد تا بیشتر درباره تاریخ، میراث کربلا و شخصیت سید الشهداء امام حسین(ع) و فداکاری های او در راه اسلام و بشریت کنکاش کنند.

 

هیئت رسانه ای تونس این فیلم را به دعوت و هماهنگی مرکز بین المللی رسانه دربخش رسانه آستان مقدس حسینی است، به طوری که با هماهنگی، فیلمبرداری و پیگیری کامل انجام گرفته است.

علاقه مندان می توانند این فیلم را از لینک https://fb.watch/eBhZSTZraC/ مشاهده کنند.    

کد خبر 1201974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha