برگزاری مناسبت های ملی و انقلابی قدرت معنوی نظام و انقلاب است

حجت الاسلام خاضع گفت:برگزاری مناسبت های ملی و انقلابی قدرت معنوی نظام محسوب می‌شود و مشارکت مردم در برنامه های مهم و حساس باعث افزایش اقتدار، اعتبار و استواری نظام جمهوری اسلامی و همچنین تقویت اتحاد و انسجام ملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» ظهر امروز (11 مرداد ماه) در نشست رئیس، کارکنان و مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر حکیمانه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با هدف تعظیم شعائر الهی و برای حفظ، پاسداری و استقرار نظام جمهوری اسلامی و نکوداشت مناسبت های انقلاب اسلامی، سازماندهی و هماهنگی مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی و ایجاد هماهنگی میان نهادهای تبلیغی در تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۵۹ تشکیل شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، سازماندهی، نظارت، راهبری و همکاری در بزرگداشت مراسم و مناسبت های سیاسی، انقلابی، ملی و همکاری در برنامه های فرهنگی از وظایف این شورا است.

 

وی یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در زمینه بزرگداشت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، 14 خرداد، بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان، مراسم هشتم شهریور و بزرگداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، برگزاری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان، یوم الله روز جهانی قدس، بزرگداشت یوم الله ۹ دی، ایام الله دهه مبارک فجر و سایر مراسم و مناسبت های غیر مترقبه و ماموریت هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری به این شورا محول می کند در طول سال این برنامه‌ها را برگزار می‌کند.

 

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: وقتی نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دستگاه مطرح می شود مختص به دستگاه یا نهاد خاصی نبوده بلکه همه دستگاه‌های عضو، حدود ۲۰ دستگاه و نهاد رسمی در کشور عضو این شورا هستند و به اعضای این دستگاه مجمع نمایندگان شورای عمومی تبلیغات اسلامی گفته می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به دو ماده از اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به تایید شورای وزیران رسیده اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۳ اساسنامه این شورا آمده که دستگاه هایی که ذکر شد در مناسبت های مختلف همکاری های لازم را در زمینه های مختلف تبلیغی، پشتیبانی و سایر زمینه های مرتبط با وظایف شورا به عمل آورند.

 

وی اظهار کرد: در ماده ۱۴ این اساسنامه نیز بر پیگیری جهت تامین منابع مالی و امکانات مورد نیاز شورا برای مناسبت ها تاکید شده است.

 

حجت الاسلام خاضع به برخی از صحبت ها در زمینه اینکه چه ضرورتی دارد بعد از گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب که مناسبت ها برگزار شود اشاره کرد و گفت: برگزاری مناسبت های مهم و انقلابی باعث تقویت باورها، ارزش ها، فرهنگ انقلابی و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی می شود.

 

این فعال فرهنگی یادآور شد: برگزاری مناسبت ها قدرت معنوی نظام محسوب می‌شود و مشارکت مردم در برنامه های مهم و حساس باعث افزایش اقتدار، اعتبار و استواری نظام جمهوری اسلامی و همچنین تقویت اتحاد و انسجام ملی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در صحنه و مناسبت های انقلاب نشان‌دهنده این است که مردم انقلابی ما علیرغم وجود سلایق مختلف و متعدد و علیرغم مشکلاتی که وجود دارد، در دفاع از اصول، اعتقادات، آرمانها و ارزش های خود و انقلاب پایبند هستند.

 

حجت الاسلام خاضع افزود: همچنین برگزاری مراسم های انقلابی و حضور مردم در صحنه باعث دفع تهدیدها و توطئه های دشمنان و تقویت بنیان های فرهنگی، روحیه دوستداران نظام و بنیه دفاعی و امنیتی کشور می شود و ثبات و آرامش در کشور ایجاد می‌کند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری مراسم و مناسبت های انقلابی یک جریان سازی فرهنگی است و باعث ارتقاء سطح باورها، بینش و بصیرت مردم می شود و تقویت روحیه امید، نشاط و شادابی را در جامعه به دنبال دارد، ضمن اینکه تریبون مراسم و مناسبت های انقلاب در واقع تریبون پیگیری مطالبات به حق مردم و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در واقع حلقه اتصال میان مردم و نظام است.

 

وی یادآور شد: مطالبات مردم در در راهپیمایی ها در قالب قطعنامه ها و بیانیه ها مطرح می شود و مطالب اساسی و مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز مطرح می شود و دفاع و پاسداری از کیان و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه اندیشه حوزه مترقی ولایت فقیه و حرکت مستمر در این مسیر الهی و نورانی از مهم ترین کارکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: به لطف الهی در این مدت ۴۳ سال که از تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می گذرد بر اساس فعالیت هایی که این شورا در طول سال داشته و در کلام مقام معظم رهبری هم تعریف و تمجیدهای کم‌نظیری از این شورا شده که این جملات ارزشمند معظم له مدال افتخار آمیزی برای نهاد موثر و انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 

این فعال فرهنگی عنوان کرد: امیدواریم در آغازین دهه پنجم فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به پشتوانه خدمتگزاری این نهاد انقلابی به ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش این شورا بر این است که در این دهه حرکت در مسیر «بیانیه گام دوم انقلاب» و تلاش برای تحقق مفاد این بیانیه و بحث «جهاد تبیین» که اساس کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است برای جلوگیری از تحریف حقایق و وقایع انقلاب و تبیین اصولی و درست این حقایق و وقایع انقلاب مراسم و مناسبت ها را برگزار کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث «جهاد تبیین» بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور رهبر حکیم انقلاب و تلاش برای تحکیم تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور آخرین ذخیره الهی حضرت حجت ارواحنا له الفدا است.

 

حجت الاسلام خاضع گفت: امیدواریم بتوانیم رسالت عظیم و خطیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به نحو شایسته با همکاری همدیگر انجام دهیم.

کد خبر 1202167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha