افزایش تعامل و تقویت مشارکت مردمی دو رویکرد مهم شورا

حجت الاسلام خلیلی گفت: افزایش تعامل و تقویت مشارکت و نقش آفرینی اقشار مختلف مردم دو رویکرد مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از زمان تاسیس تا کنون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام «هادی خلیلی» روز سه‌شنبه (11 مرداد) در نشست خبری ویژه گرامیداشت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در اراک به ارائه گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سال ۵۹ به دست امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی تشکل شد و از همان ابتدای تاسیس تاکنون با ۲ رویکرد مهم افزایش تعامل و تقویت مشارکت و نقش آفرینی اقشار مختلف مردم، برنامه‌های خود را با قدرت ادامه می‌دهد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تبلیغ شعائر اسلامی را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: مردم در حکومت اسلامی وظیفه و رسالت سنگینی در راستای حفظ و ادامه راه این حکومت دارند.

 

وی همچنین به ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز با حضور نمایندگان مختلف از تشکل‌ها، سمن‌ها و نهادهای مختلف در استان اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در راستای افزایش تعامل و تقویت مشارکت، ایجاد شده و تاکنون گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید در جامعه و در بین نسل جوان روشنگری در بخش های مختلف صورت گیرد، گفت: جوان امروز باید ادامه دهنده راه انقلاب باشند و اگر امروز روشنگری در جامعه صورت نگیرد، جوانان و نوجوانان مسیر آینده را به اشتباه خواهند رفت.

 

حجت الاسلام خلیلی جهاد تبیین را یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: در این راستا، گروه‌های جهادگران تبیینی در استان تشکیل شده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت های که در طول سال در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور با تلاش های شورای هماهنگی و مشارکت دستگاه های اجرایی و مردم همیشه در صحنه برگزار می شود، گفت: یکی از مناسبت‌های مهم، امسال، بزرگداشت ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی بود که با وجود تعطیلات نوروز استقبال مردم در آیین گرامیداشت این روز که در ۳۰ محل برپایی نمازجمعه استان مرکزی برگزار شد، پررنگ بود.

 

وی همچنین به راهپیمایی روز جهانی قدس و حضور گسترده مردم استان در این مراسم اشاره کرد و افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس در ۱۰۰ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی با حضور پیر و جوان و زن و مرد برگزار شد.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه استان مرکزی را همگان با عنوان دیار آفتاب و امامین انقلاب می شناسند، بیان کرد: این مهم رسالت و وظیفه مسئولان و مردم این استان را سنگین‌تر کرده است.

 

این مقام مسئول همچنین به اعزام 6 هزار زائر به مرقد امام خمینی در 14 خرداد اشاره کرد و گفت: این زائران امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) پس از ۲ سال شرایط کرونایی، به مرقد مطهر ایشان اعزام شدند.

 

رسانه ها و روابط عمومی ها پرچمداران عرصه جهاد تبیین هستند

در ادامه این نشست، «مهدی عظیمی نژاد» نیز ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده خبرنگاران در فعالیت های و مناسبت های ملی و مذهبی و همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در دنیای امروز که عصر اطلاعات و انتشار سریع اخبار است، جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار شاخصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... بر معیار آگاهی بخشی عمومی، اطلاعات و در حقیقت عنصر «دانایی» تاکید کند؛ در چنین شرایطی، رسانه ها و خبرنگاران نقش اساسی دارند.

 

مدیر روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: بی شک، دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و  آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.

 

وی روز خبرنگار را به فعالان عرصه ی خبر و اطلاع رسانی تبریک گفت و ادامه داد: رسانه ها و روابط عمومی ها پرچمداران عرصه جهاد تبیین هستند.

کد خبر 1202210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha