شبهه افکنی مانع از حمایت خواص از امام حسین(ع) شد

حجت الاسلام افشاری با اشاره به اینکه افرادی مثل ابراهیم بن مالک، سلیمان بن صرد خزایی از امام حسین(ع) حمایت نکردند، گفت: شبهه افکنی دشمن مانع از حمایت خواص از آن حضرت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمد افشاری« روز سه شنبه(11مرداد) در مراسم عزاداری کارکنان پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به تاثیر شبهات دشمن در انحراف اعتقادی افراد اظهارداشت: شبه افکنی و ایجاد شایعه قادر به انحراف خواص جامعه را چنان تحت تاثیر قرار می دهد که قادر به شناخت امام زمان خود نخواهند بود.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه افراد عادی خیلی راحت تحت تاثیر شبهات قرار می گیرند، افزود: افرادی مثل ابراهیم بن مالک، سلیمان بن صرد خزایی از امام حسین(ع) به دلیل شایعات دشمن حمایت نکردند.

 

وی اضافه کرد: شبهه افکنی دشمن مانع از حمایت خواص از آن حضرت شده و برخی از افراد آن دوران پس از روز عاشورا متوجه اشتباه خود و خارجی خواندن خاندان عصمت و طهارت شدند.

حجت الاسلام افشاری با بیان اینکه امروز نیز ما از شبهات مصون نیستیم، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در اختیار دشمن برای همین امر قرار گرفته که آسیب های زیادی را به همراه دارد.

 

وی از افراد صاحب نظر و متولیان فرهنگی خواست تا نسبت به آگاهی بخشی و آموزش جامعه و تولید محتوا موثر بکوشند و نگذارند تا جامعه از مسیر واقعی دور شود.

حجت الاسلام افشاری با اشاره به چرایی وقوع حادثه کربلا گفت: پس از حیات پیامبر اسلام(ص) مسیر اسلام منحرف و افراد غیر معصوم و فاسد حقیقیت ولایت را انکار و حکومت را از صاحب اصلی غصب کرده و باورهای مردم را تغییر دادند.

 

وی اضافه کرد: آنان با شایعه پراکنی و تخریب چهره واقعی امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین مردم را دچار انحراف فکری کرده و آنگاه فساد در جامعه گسترش یافت.

استاد حوزه علمیه اصفهان قیام امام حسین(ع) را عامل بیداری و ایجاد جریان صحیح زندگی خواند و خاطرنشان کرد: باورهای غلط جبهه حق را از بین برده و مردم در شناخت دچار مشکل شده بودند.

کد خبر 1202263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha