همایش شیرخوارگان حسینی در روستای ‌آ‌سفیچ برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی به همت فعالان کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان در مسجد این روستا برگزار شد.

«فاطمه نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در این روستا اشاره کرد و گفت: در این همایش حدود 200 نفر از مادران و شیرخوارگان شرکت کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری صاحب‌الزمان (عج) و خانه قرآن آل‌طاهای روستای آسفیچ با اشاره به برگزاری مراسم مداحی و سخنرانی پیرامون موضوع فرزندآوری، تربیت فرزند سالم و صالح با همکاری روحانی مستقر روستا در این همایش، اطعام اهالی روستا با همیاری و همکاری مردم را از دیگر اقدامات در دهه اول محرم عنوان کرد و افزود: از پنجم محرم مردم روستا ناهار و شام میهمان سفره اباعبدالله هستند.

 

وی با بیان این‌که مراسم سخنرانی و عزاداری هرشب در مسجد برگزار می‌شود، یادآور شد: از هشتم و نهم محرم هیئت‌های مذهبی نیز در سطح روستا به عزاداری می‌پردازند.

 

وی ضمن تقدیر از اهالی روستا برای همکاری در اطعام عزاداران امام حسین (ع) گفت: امروز در همایش شیرخوارگان حسینی با کمک تعدادی از اهالی شیر صلواتی به یاد تشنگی حضرت علی‌اصغر بین مادران و شرکت‌کنندگان توزیع شد.

 

نظری هدف از این همایش را تجلی عشق و ارادت بانوان به شهدای کربلا، همنوایی با شیرخواره کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی‌گناه اعلام کرد و گفت: این همایش هرساله هم‌زمان با سراسر کشور در روستای آسفیچ نیز برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1202966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha