اشک ماتم عزاداران حسینی در مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی

همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر(ع) کودک شیرخواره و کوچکترین شهید حادثه کربلا، همزمان با سراسر کشور، در لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، همایش شیرخوارگان حسینی، آیین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت  رسیدند.

 

 این مراسم در اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

 

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز، حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر(ع) کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

 

امروز نیز این مراسم هفتمین روز از ماه محرم  در استان لرستان همزمان با سرار کشور به یاد حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد.

 

عاشقان و دل سوختگان اهل بیت(ع) با نوزدان خود در همایش شیرخوارگان حسینی شرکت کردند و مادران سر بندهایی که منقش به نام مبارک «یا حسین (ع)» و «یا ابوالفضل (ع)»، «یا زینب(س)» و علی اصغر(ع) برای نوزدان خود بسته بودند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی از در فضاهای باز و مصلی های لرستان و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

مادران رستانی در این مراسم به یاد دردانه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغرع) نوزدان خود را بر روی دست گرفته به زمزمه«لالایی گل زهرا ، لالایی علی اصغرم» پرداختند.

 

در همایش شیرخوارگان حسینی مادران با سینه زدن، حزن و اندوه و گریستن بر مظلومیت ابا عبدالله الحسین (ع) و مادران داغدیده کربلا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند.

 

لالایی مادران در سوگ طفل ۶ ماهه امام حسین(ع) شور و حال معنوی خاصی به مراسم شیرخوارگان حسینی بخشید و مادران با قرائت نذرنامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

 

مادران حسینی عهد بستند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین (ع) برای سربازی حضرت مهدی (عج) پرورش دهند.

کد خبر 1203006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha