تور گردشگری_مذهبی در دزفول برگزار شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: یک تور گردشگری_مذهبی در راستای معرفی آیین های اصیل عزاداری محرم با همکاری اداره میراث فرهنگی و انجمن مردم نهاد کهن دژ در شهرستان دزفول برگزار شد.

«عباس چراغ چشم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: یک تور مذهبی_گردشگری به منظور معرفی و آشنایی مردم با آیین های عزاداری سنتی و اصیل دزفول در ایام محرم و همچنین اشاعه فرهنگ عاشورایی برگزار شد.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: در این تور که با استفاده از اتوبوس گردشگری و با حضور چشمگیر علاقه مندان و فعالان گردشگری برگزار شد از مراسم عزاداری بقعه علی مالک، حضور هیئت ها در این بقعه و آیین قدیمی چوب زنی در محله کلانتریان بازدید به عمل آمد، ضمن اینکه اعضای انجمن مردم نهاد کهن دژ در این تور در خصوص آیین های مذهبی دزفول در روزهای تاسوعا و عاشورا توضیحات جامعی به علاقه مندان ارائه دادند.

 

وی تصریح کرد: مقرر شده بود در این تور از شیدانه امام رضا نیز بازدید شود که به دلیل ازدحام عزاداران حسینی در خیابان های شهر و ترافیک شدید منتهی به این شیدانه این بازدید محقق نشد.

 

چراغ چشم با اشاره به بازدید شب گذشته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از مسیر حرکت هیئت های عزاداری در روز عاشورا، نمایشگاه عاشورایی واقع در شیدانه امام رضا (ع) و حضور در تکایا و محلات عزادار دزفول عنوان کرد: با توجه به استقبال علاقه مندان، زمان و جزییات برگزاری تور گردشگری_ مذهبی بعدی از طریق روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کد خبر 1203011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha