باید روش امام حسین (ع) در امر به معروف را یاد بگیریم

حجت الاسلام قلی پور با بیان اینکه شناخت معروف و منکر در امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه در رسیدن به اهداف این فریضه دینی برخوردار است گفت: مانند قرائت نماز روش وقرائت امام حسین (ع) در امر به معروف را باید یاد بگیریم

حجت الاسلام محمداسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اصول امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از مکتب عاشورا گفت: موضوع مهم دیگر در امر به معروف و نهی از منکر موضوع معروف شناسی و منکرشناسی است.

 

امام جمعه بابلسر افزود: در واقعه کربلا امام سجاد (ع) فرمودند در این واقعه 30 هزار نفر قربت الی الله خون سیدالشهدا (ع) را ریختند، معنایش این است که آنها معروف و منکر را نشناخته و حق و باطل را نشناختند و قربت الی الله در این مسیر به وهن خود حرکت کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معروف و منکر شناخت حق و باطل است تا بتوانیم در مسیر واقعی به تکلیف خود عمل کنیم. موضوع تکلیف مداری موضوع مهمی است و باید به تکلیف مداری به درستی عمل کنیم.

 

حجت الاسلام قلی پور در شناخت و اثرگذاری امربه معروف و نهی از منکر در جامعه خاطر نشان کرد: روش امام حسین (ع) در امر به معروف را باید یاد بگیریم. چگونه قرائت نماز را یاد می گیریم، امر به معروف نیز نیازمند یادگیری و قرائت آن است تا بیاموزیم مطابق روش های درست به تکلیف مان عمل کنیم.

 

 وی ادامه داد: اگر به تکلیف عمل کرده و تکلیف مدارانه به میدان بیاییم، خداوند متعال راه را برای ما هموار می کند و ممکن است ما در آن لحظه نیز پاسخ بگیریم و تکلیف را به درستی انجام دهیم و فقط از سر رفع تکلیف کاری را انجام ندهیم. ممکن است در آن لحظه پاسخی نگیریم اما کربلا و عاشورا نشان داد حق ماندنی و باطل رفتنی است و واقعه عاشورا این موضوع را برای ما به روشنی ثابت کرد.

 

وی گفت: در آن روز ندای ابا عبدالله (ع) را پاسخ ندادند اما امروز شرق و غرب عالم فریاد لبیک یا حسین بلند است. انشاءالله بتوانیم درس ها و آموزه های عاشورا را یاد بگیریم و در زندگی خود به کار ببریم.

کد خبر 1203402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha