روز خبرنگار، روز پاسداشت حرمت حق‌گویی و حقیقت نمایی است

حجت الاسلام شاهرخی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، گفت: روز خبرنگار، روز پاسداشت حرمت حق‌گویی و حقیقت نمایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد رضا شاهرخی» امروز در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: هفدهم مرداد ماه سالروز عروج خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، فرصتی است، برای تجلیل از مقام خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی و پاسداشت حرمت حق‌گویی و حقیقت نمایی و یادی از تمامی خبرنگاران شهید و ایثارگری که همچون راویان حادثه کربلا در طول تاریخ پرشکوه ایران اسلامی، لحظه به لحظه حماسه های غرورآفرین این مرزوبوم را روایت و بازتاب کردند.

 

وی افزود: بی‌تردید نگارش وقایع و انتقال اخبار و ارزش‌های جامعه به مردم و نیز نسل‌های آینده به عنوان پشتیبانان قوی و مستحکم برای انقلاب اسلامی، مرهون تلاشگران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی است که با هوشمندی حقایق را منتشر می‌کنند و با انعکاس خدمات نظام، مردم را برای مشارکت در توسعه ملی و فعالیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی توانمند می سازند؛ و همچنین کاستی ها را بر پایه عدل و انصاف به دور از حب و بغض به اطلاع مسوولان و سازمان های مربوطه می رسانند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اینجانب ضمن آرزوی قبولی عزاداری و توسل های مردم شریف، ولایی و عاشقان و دلسوختگان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) استان لرستان و یاران باوفایشان در دهه اول محرم، یـاد و خاطره شهـدای عرصه رسانه بویژه شهید محمود صارمی، را گرامی می‌دارم و با تقدیر از مجاهدت ، شجاعت، زحمات و همراهی تمامی دست اندرکاران حوزه خبر و خبررسانی، توفیق روز افزون را برای همه تلاش گران این عرصه از درگاه خداوند متعال درخواست می نمایم.

 

« محمود صارمی» به جای نجات جان خود در کنسولگری ایران ماند و تا لحظه شهادت به حرفه خود مشغول بودو تلفتن در دست گفت: مزار شریف سقوط کرد، هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای.....      و در لحظه ای با اصابت گلوله ای صدای فریاد مظلومیت خاموش شد.

 

کد خبر 1203957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha