۵۶ پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود

اسکندری گفت: ۵۶ پروژه با یک‌هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان در هفته دولت در استان کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عصر سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته دولت که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۶ پروژه با یک‌هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود که برای یک‌هزار و ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

 

وی افزود: از پروژه‌های یاد شده ۱۴ پروژه صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۴ پروژه مربوط به آب و خاک، پنج پروژه تولیدات گیاهی، دو پروژه در حوزه آبزیان و ۲۵ پروژه تولیدات دامی افتتاح می‌شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان سیاست‌های استان را توسعه صنایع تبدیلی و کشت گلخانه‌ای خواند  و عنوان کرد: پروژه گلخانه هشت هکتاری دهگلان را در دست اقدام داریم که فاز اول آن افتتاح شده و فاز دوم گلخانه با ۴.۵ هکتار و ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته دولت افتتاح می‌شود.

 

 

وی افزود: افتتاح سردخانه ۲۰ هزار تنی دهگلان، سیلو ۴۰ هزار تنی در دیواندره، کارخانه کرفتو، آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاوشان و افتتاح رسمی شرکت تولید آب میوه در مریوان نیز در هفته دولت انجام می‌شود.

 


 

فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: افتتاح ۲۰ تعاون، دیدار با خانواده شهدای کارگری، دیدار با کارگران اسیب‌دیده از کار، تجلیل از کارآفرینان نمونه از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته دولت است.

 

 

وی افزود: افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری و برگزاری مسابقات فرهنگی،ورزشی و قرآنی از دیگر اقدامات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در هفته دولت است.

 

 

بختیار خلیقی رئیس سازمان صمت استان کردستان نیز در این جلسه به سه پروژه قابل افتتاح در هفته دولت پرداخت و اظهار کرد: طرح مجتمع فولاد بیجار گروس که در زمینه کنسانتره آهن در طول زنجیره فولاد فعالیت دارد و این طرح توسعه‌ای صد هزار تنی و با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان با ۶۰ نفر اشتغالزایی در دست اقدام است.

 

 

وی افزود: در سنندج نیز طرح پویا صنعت ایده‌پرداز با ظرفیت تولید ۵۰ دستگاه در سال نیز از دیگر طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت به شمار می‌رود.

 

 

خلیقی عنوان کرد: طرح توسعه لوازم خانگی بانه با ظرفیت صدهزار عدد و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در هفته دولت افتتاح می‌شود.

 

 

رئیس سازمان صمت استان کردستان اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا و برگزاری تور خبری صنعتی و معدنی با حضور خبرنگاران نیز از دیگر برنامه‌های سازمان در هفته دولت خواهد بود.

 

 

یوسفی مدیر امور شعب بانک ملی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بانک‌های استان در هفته دولت اقدامات عام‌المنفعه را انجام خواهند داد که احداث مدرسه و درمانگاه از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

 

 

وی برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در استان کردستان را از دیگر اقدامات بانک‌های استان در هفته دولت بیان کرد و افزود: ویژه‌نامه‌ای مکتوب و الکترونیکی در خصوص اقدامات بانک‌های استان تدوین و منعکس خواهد شد.

 

 

فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز در این جلسه اعلام کرد: شرکت گاز کردستان در هفته دولت ۱۸۱ پروژه و طرح گازرسانی را با ۱۷۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهد کرد.

 

 

وی افزود: با این پروژه‌ها در مناطق روستایی ضریب نفوذ گاز به ۹۸.۵ درصد می‌رسد و یک‌هزار و ۵۱۰ روستا در مجموع از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

 

 

فعله‌گری با بیان اینکه گازرسانی به ۱۳۷ روستای استان در دست اجراست، اعلام کرد: گازرسانی به ۵۰ کوخ در مناطق مرزنشین به ویژه در شهر بانه انجام می‌شود و در سال ۱۴۰۲ همه روستاهای استان به شبکه گازرسانی کشور متصل خواهند شد.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: در هفته دولت ۹۳ واحد صنعتی و تولیدی به شبکه گازرسانی کشور وصل خواهند شد.

 

 

فعله‌گری؛ لوله‌کشی گاز منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را نیز از دیگر اقدامات در دست اقدام شرکت گاز استان برشمرد.

کد خبر 1204164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha