مطالبه گری به حق خبرنگاران، مجاهدتی عظیم است

امام جمعه شیروان گفت: حق گویی و مطالبه گری به حق خبرنگاران، مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ است.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار اظهارداشت: خبرنگاری رسالتی خطیر و حساس و به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه است چرا که باید حق را بیان کرده و از چیزی هراسان نباشد.

 

امام جمعه شیروان خاطرنشان کرد: 17 مردادماه روز خبرنگار که با سالروز شهادت شهید بزرگوار محمود صارمی پیوند خورده فرصتی ارزشمند و گرانبها جهت پاسداشت مقام شامخ انسان هایی است که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم کردند.

 

حجت الاسلام تکمیلی اضافه کرد: امروزه که دنیای وسیع رسانه جزئی از زندگی مردم شده این قشر خبرنگار است که با چشمان تیزبین و زبان صادق و روشنگری های خود و با حضور فعال و قدرتمند در خط مقدم جبهه آگاهی بخشی دقیق و صحیح به مردم نقش موثری در فرهنگ سازی و هنجارآفرینی ایفا می کند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید امانی از شهدای رسانه این شهرستان و قدردانی از تلاش بی دریغ خبرنگاران دلسوز و صادق شهرستان که با وجدان بیدار به جهاد تبیین می پردازند، تصریح کرد: امید است که خبرنگاران در روایت صادقانه رویدادها و ایفای رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی به مردم بیش از گذشته پرتلاش و پرتوان باشند.

 

شهید محمدرضا (میثم) امانی، متولد مرداد سال 1347 در شیروان، در سن 12 سالگی عضو بسیج شد و دو سال بعد به جبهه رفت. امانی در 16 سالگی خبرنگار و گزارشگر جبهه‌های جنگ برای صدا و سیما و روزنامه جمهوری اسلامی شد. این خبرنگار جوان، روز بیست‌وششم دی ماه سال 1365 در سن 18 سالگی و در عملیات كربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

 

کد خبر 1204318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha