ارسال ماهواره خیام گامی در رشد علمی کشور است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: ارسال ماهواره ایرانی خیام به فضا گامی دیگر در جهت رشد و توسعه علمی و فناوری کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور با شکوه مردم در مراسمات عزاداری از گردانندگان هیئت‌های عزاداری و مساجد در برپایی هر چه با شکوه‌تر مجالس سیدالشهدا قدردانی کرد و به بیان آثار محبت اهل‌بیت(ع) در زندگی پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با توجه به انتشار خبری از نهایی شدن متن توافق هسته‌ای، این خبر را اعمال فشار جدید بر علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت: غربی‌ها می‌خواهند متن توافق مورد نظر خود را بر ما تحمیل کنند.

 

وی افزود: بدعهدی غربی‌ها، خروج آمریکا از برجام، وقت‌کشی سه کشور اروپایی و رفع نشدن تحریم‌ها همگی نشانه‌هایی از پیمان‌شکنی دشمنان است که ما بر اساس تعالیم قرآن هیچگاه به آنها دل نبستیم و تکیه نکردیم و این بار هم باید بدانند تا منافع مورد نظر ما تأمین نشود هیچ متن توافقی را امضاء نخواهیم کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا به ارسال ماهواره ایرانی خیام به فضا اشاره و این اقدام را گامی دیگر در جهت رشد و توسعه علمی و فناوری کشور دانست و خاطرنشان‌کرد: در چند سال گذشته چندین فعالیت موفقیت‌آمیز فضایی داشتیم ولی این بار همکاری روسیه با ایران و پرتاب ماهواره با موشک روسی از پایگاه فضایی قزاقستان پیام همکاری‌های فضایی ایران و روسیه را نیز برای دنیا در پی داشت.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به سرزمین‌های اشغالی، جواب قاطع و دندان‌شکن گروه‌های مقاومت جهاد اسلامی فلسطین و شلیک هزار موشک در کمتر از سه روز را نشانه برتری گروه‌های مقاومت و زوال و نابودی رژیم صهیونیستی دانست که دیگر یارای مقاومت حتی با گروه‌های مقاومت فلسطینی را هم ندارد.

 

رئیس ستاد بزرگداشت یادواره های شهدای بندر آستارا بر گرامیداشت ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، صبر و استقامت و ایثار آزادگان را یکی از عوامل موفقیت و پیروزی در دفاع مقدس دانست و از مقام آنان تجلیل کرد.

 

کد خبر 1204857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha