ایران قوی زمانی اتفاق می افتد که مردم در میدان باشند

وزیر کشور با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم دولت مردمی و ایران قوی است، گفت: ایران قوی آن زمانی اتفاق می افتد که مردم در میدان باشند و دولت مردمی هم زمانی است که مردم در صحنه باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی در گردهمایی روز ملی سازمان ها و تشکل های اجتماعی گفت: ممکن است مسایل اجتماعی از لحاظ فوریت، فوریت بیشتری داشته باشند اما آنچه که از همه مهم تر و ماندگارتر است، مسایل حوزه اجتماعی است چرا که حوزه اجتماعی محل تخلیه همه مولفه های قدرت است و مولفه های دیگر قدرت در این بستر خودش را نشان می دهد.

 

وزیر کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تحلیل هایی که از انقلاب شده است بارها بر مسئله مردم و اجتماع تاکید کرده اند. ما معتقدیم مسئله مردم و اجتمع برای ما یک امر تشریفاتی، تعارفی و پرستیژی نیست چرا که شروع انقلاب ما و حیات آن مرهون حوزهای اجتماعی و تلاش مردم است که البته این اجتماع گاهی شکل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز گرفته است. بر فرض مثال در ابتدای انقلاب که شاهد حملات امنیتی و اقدامات تروریستی بودیم، این مردم بودند که موفق شدند و اینکه منافقین چرا مردم را هدف قرار دادند به این علت بود که پایه های امنیت مردم بودند.

 

وی تصریح کرد: در هر حوزه ای که مردم هستند، موفق عمل می کنیم و در هر حوزه ای که مردم نباشند، موفق نیستیم. برخی معتقد بودند اقتصاد مقاومتی مربوط به دوران تحریم است. مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی مربوط به دوران تحریم نیست بلکه با اقتصاد مقاومتی است که مردم امکان حضور پیدا می کنند و این اقتصاد مربوط به همه دوران ها است.

 

وی با بیان اینکه شعار رسمی دولت سیزدهم دولت مردمی و ایران قوی است، گفت: این دو یک مفهوم را می رسانند، ایران قوی آن زمانی اتفاق می افتد که مردم در میدان باشند و دولت مردمی زمانی است که مردم در صحنه باشند.

 

وزیر کشور تصریح کرد: ما باید به دنبال سازوکارها باشیم. اگر ظرفیت های مردم را در همه ابعاد بشناسیم، آنها را توانمند کنیم و سامان دهیم و از این مجموعه ها جریان واحد درست کنیم، مطمئن باشیم در کمترین زمان به رتبه های بلند جهانی می رسیم.

 

وحید با تاکید بر اینکه ظرفیت گسترده مردم و توانمندی های آنها باید شناخته شود، گفت: این توانمندی ها باید پرورش یابد، سامان پیدا کند، به هم بپیوندند و با هم یک جبهه را تشکیل دهند. 

 

وی گفت: ما باید روابط تشکل ها و گروه های اجتماعی را قوی تر، هدفمندتر، مستمرتر و پویاتر کنیم. میزهایی در سازمان امور اجتماعی تعریف شوند که مسئولان خود همین تشکل ها و گروه ها باشند و جریان را جلو ببرند. وقتی تشکل ها در حوزه هایی همانند آسیب اجتماعی وارد شوند، قطعا ما می توانیم در آن حوزه موفق عمل کنیم. بزرگترین آسیب اجتماعی ما در حال حاضر اعتیاد است که نیاز به حضور تشکل ها برای حل آن داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: در برخی استان ها که ما فکر می کنیم عقب مانده هستند و مشکل شان اقتصادی است، بزرگترین مشکلات در این استان ها اجتماعی و فرهنگی است. اگر ما مشکل فرهنگی و اجتماعی را حل کنیم، رشد اقتصادی نیز فراهم می شود.

 

وحیدی تاکید کرد: یکی از القائاتی که دشمنان دارند، این است که ایرانی ها نمی توانند کار تیمی کنند یا اینکه آنها بسیار افسرده هستند، این در حالی است که در دو روز که کشور تعطیل رسمی است می بینیم چه حجم از مسافرت در جاده ها اتفاق می افتد و این نشان می دهد که مردم ما مردم با نشاط و امیدواری هستند. ما اگر می خواهیم عمل کنیم باید جامعه مان را جامعه ای شاد و با نشاط کنیم و برای ایجاد این شادی و نشاط نیاز به حضور تشکل ها داریم.

 

وی با اشاره به بحث تحریم ها گفت: در بحث تحریم ها چقدر تشکل های ما در مجامع بین المللی در رابطه با مشکلاتی که تحریم ها برای ما ایجاد کرده است، شکایتی را مطرح کردند؟ چطور تروریست ها آنجا بلندگو داشته باشند اما ما بلندگو نداشته باشیم. قطعا ما از این تشکل ها برای حضور در سطح بین المللی حمایت می کنیم. در واقع تشکلات اجتماعی برای رفع آسیب های اجتماعی و دفاع از حقوق ملت باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه وزارت کشور از فعالیت تشکل ها و گروه های اجتماعی حمایت می کند، گفت: ما معتقدیم این تشکل ها باید برنامه خود در هر حوزه را ارایه دهند و کارشان نیز به صورت مستمر باشد.

 

وحیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد 20 درصد از تشکل هایی که مجوز گرفته اند، فعال باشند که انتظار ما این است که تشکل هایی که مجوز دریافت می کنند در هر حوزه ای به صورت جدی فعالیت کنند.

 

کد خبر 1205116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha