مهندسی کردن فرهنگ بر مبنای اسلام، قرآن و آداب و رسوم اصیل کشور یک ضرورت است

بهرام نیا با بیان اینکه مهندسی کردن فرهنگ بر مبنای اسلام، قرآن و آداب و رسوم اصیل کشور یک ضرورت است، گفت: باید تلاش کنیم که خروجی شورای فرهنگ عمومی در راستای فرهنگ اصیل ایرانی برگرفته آیین مقدس اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۲۳ مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور دکتر«مجید امامی»، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اظهار کرد: استان ایلام و مرز مهران امروز به برکت امام حسین(ع) به کانون تردد زوار عتبات عالیات تبدیل شده است.

 

« حسن بهرام نیا»  با بیان اینکه ظرفیت اسکان زوار در ایلام به ۶۰ هزار نفر می رسد، تصریح کرد: تنها شهرستان چرداول ظرفیت حدود ۱۵ هزار نفر اسکان زائر را دارد، همچنین موکب سه راه راهی کارزان در استان دایر می شود که این موکب بزرگ و عظیم روزانه ۶ هزار پرس غذا پخت می کند و  ظرفیت اسکان دو هزار نفر را دارد.
 

استاندار ایلام جایگاه فضای مجازی و رسانه های استان را در کشور بسیار جایگاه مطلوب و قابل اتکایی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما و رسانه ها اخبار استان در حوزه اربعین را در سطح ملی انعکاس دهد که این مهم جایگاه ایلام را در کشور ویژه خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: حداقل امکانات برای ایجاد سفر ارزان قیمت، ایمن را برای زوار فراهم کنیم که در کنار این مسایل نباید از موضوعات فرهنگی در اربعین غافل شویم.

 

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: فضای شهرستان ها و فضای استان بایست به صورت شنیداری، تصویری و ... اربعینی باشد که در صورت تحقق این مهم قطعا شیرینی سفر زیارت زوار دوچندان خواهد شد.

 

وی یادآور شد: برگزاری نماز جماعت، تعزیه خوانی و فضای سازی اربعینی در شهرستان های زائر پذیر در دستور کار قرار گرفته است.

 

استاندار ایلام اربعین را بیت الغزل استان از آغاز  فعالیت دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم در استان ایلام، برای برگزاری باشکوه اربعین تمامی تمهیدات و برنامه ریزی اتخاذ شده و نشست های هماهنگی متعددی برای خدمات دهی شایسته به زوار برگزار گردیده است.

 

وی با بیان اینکه زوار تا حدامکان به ماشین شخصی به مهران بیایند، گفت: پارکینگ اربعین ظرفیت بیش از ۵۰ هزار وسیله نقلیه را دارد که زوار می توانند از این پارکینگ استفاده کنند.

 

 بهرام‌نیا با تاکید بر سخنان امام جمعه ایلام بر فضاسازی فرهنگی در اربعین گفت: این مهم بایست در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گیرد.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: به طور قطع امام جمعه محترم ایلام بر روی این موضوعات دقت دارد و از این صحبت هایی که در این نشست انجام شد و جزو دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار خواهند داد.

 

وی افزود: فرهنگ مجموعه آداب و سوم های یک جامعه و کشور  است، تمدن زائیده فرهنگ است، متاسفانه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، فرهنگ ما متاثر از فرهنگ  غربی شده است که لازم است که یک مهندسی فرهنگی بر مبنای اسلام و آداب و رسوم  اصیل کشور انجام شود.

 

بهرام نیا ابراز کرد: باید تلاش شود که مجموعه ای از همه افراد تاثیرگذار فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی وجود داشته باشد و همه آحاد در این شورا نماینده ای داشته باشند و به صورت مدعو از آنها دعوت و از نظرات آنان استفاده کرد.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که با همین آهنگ جلو برویم تا خروجی شورای فرهنگ عمومی در راستای فرهنگ اصیل ایرانی برگرفته آیین مقدس اسلام باشد.

کد خبر 1205372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha