روسیه در رثای علمدار کربلا به سوگ نشست

مساجد و حسینیه‌های پایتخت و دیگر مناطق روسیه با فرا رسیدن ایام عزاداری حسینی، شاهد حضور پرشور هزاران نفر از دوستداران سرور و سالار شهیدان بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور خطبا و ذاکرانی که به همت رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه و اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به این کشور اعزام شده بودند در مسجد خاتم الانبیاء(ص) مسکو، سرکنسولگری ایران در شهر آستاراخان و مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

در این مجالس سوگواری، حجج ‌اسلام محمد‌باقر ساعی‌ور و جعفر یوسفی و همچنین، بیت‌الله افشار و محمدجواد پورجمشیدیان با سخنرانی و مدیحه‌سرایی عاشقان اهل بیت(ع) را به فیض رساندند.

این مجالس از اولین شب ماه محرم تا شب شهادت امام زین‌العابدین(ع) با حضور هزاران نفر از ایرانیان مقیم مسکو، شیعیان آذری، افغانستانی، تاجیکستانی، عراقی و لبنانی در مساجد و حسینیه‌های مختلف مسکو برپا شد.

علاوه بر این، عاشقان و دلداگان مکتب اباعبدالله با حضور در مساجد و حسینیه‌های پایتخت و دیگر مناطق روسیه از جمله ماخاچ قلعه و شهر شیعه‌نشین دربند در جمهوری داغستان، قازان در جمهوری تاتارستان، یکاترینبورگ، پودولسک و پترزبورگ در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا عزاداری و سینه‌زنی کردند.

شیعیان و محبان سرور و سالار شهیدان در روسیه، در غم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، براساس سنتی کهن از غروب تاسوعا تا ظهر عاشورا، بی وقفه عزاداری می‌کنند.

هزاران تن از عاشقان و دلداگان مکتب اباعبدالله با حضور در مساجد و حسینیه‌های پایتخت و دیگر مناطق روسیه در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا، از نماز مغرب تاسوعا و نماز ظهر عاشورا، بدون وقفه عزاداری و سینه‌زنی می‌کنند.

شهر دربند در جمهوری داغستان که دروازه ورود اسلام به روسیه نیز به شمار می‌رود، شاهد حضور پرشور هزاران نفر از دوستداران سرور و سالار شهیدان بود. گردهمایی بزرگ عاشورائیان دربند، در مسجد جامع این شهر و خیابان‌های اطراف آن برگزار می‌شود.

کد خبر 1205455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha