تحقیق کارآمد برای کشور آورده کلان دارد

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه تحقیق کارآمد کاشف مجهولات مسئله محور است و برای کشور آورده کلان دارد، گفت: در حوزه پژوهش از مصرف کنندگی به سمت تولیدکنندگی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عباس محمدحسنی، رییس عقیدتی سیاسی ارتش در سومین جشنواره پژوهشی امام علی (ع) با اشاره به جایگاه پژوهش از نظر آموزه های دینی و اسلامی گفت: قرآن می گوید هیچ گاه به دنبال یافته های غیر تحقیقی نروید و هیچ گاه از چیزی که به آن یقین ندارید، پیروی نکنید.

 

رییس عقیدتی سیاسی ارتش با طرح این سوال که چرا باید یافته های علمی کشور تحقیق شده باشد، گفت: تنها راه فتح قله های تعالی و تمدن تحقیق است و هر راهی غیر از این گمراهی است. تنها راه رسیدن به تعالی و تمدن از نظر اسلام تحقیق و پژوهش است. رهبر انقلاب علم و تحقیق را کلید قطعی پیشرفت کشور می دانند و این مهم باید در تمام نیروها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در مورد ویژگی های تحقیق و پژوهش کارآمد گفت: تحقیق باید کاربردی باشد و در بایگانی خاک نخورد. تحقیق کاربردی در جامعه خدمت رسانی علمی می کند.

 

حجت الاسلام محمدحسنی کشف مجهولات را از جمله ویژگی های تحقیق کارآمد برشمرد و افزود: تحقیق کارآمد مسئله محور است به نحوی که برای کشور آورده کلان دارد. پس اگر تحقیقی کردیم که معلوم را معلوم تر کند، وقت تلف شده است. پژوهش و تحقیق باید کاشف چیزی باشد که ما از آن اطلاعی نداریم و پژوهشگر کسی است که بتواند کشف مجهول محور داشته باشد و حل مسئله نتیجه آن شود.

 

حجت الاسلام محمدحسنی یادآور شد: پژوهش کارآمد رویکرد مصرف کنندگی را در علم به تولیدکنندگی تبدیل می کند. کشورهایی که مصرف کننده هستند، هیچ گاه به جایگاه تولیدکننده نمی رسند و ملت های مصرف کننده مورد استعمار قرار می گیرند.

 

وی گفت: باید در پژوهش رویکرد ما حرکت از مصرف کنندگی به سمت تولیدکنندگی باشد. تا زمانی که در تحقیق تاخیر کنیم، فتح و پیروزی نخواهیم داشت. باید در حوزه تولید علم مرجعیت ساز باشیم.


وی گفت: پژوهش کارآمد به معنای واقعی برای دنیا و آخرت ملت و بشریت نافع است. علم نافع قدرت آفرین، ثروت آفرین و عزت آفرین است و مشکلات بشریت را کم می کند.

کد خبر 1205514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha