حاج قاسم نیروهای مقاومت را از حصار آتش آمریکا نجات داد

حجت‌الاسلام سید حمیدالحسینی با اشاره به نقش موثر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تحولات عراق گفت: حاج قاسم نیروهای مقاومت این کشور را از حصار آتش آمریکا نجات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «سید حمیدالحسینی» امروز «یکشنبه ٢٣ مرداد» در همایش تقریب و مقاومت اسلامی در مکتب حاج قاسم اظهار داشت: پس از آنکه  حرم امام عسکری(ع) توسط ایادی منفور ایالات متحده مورد هدف قرار داد؛ سپهبد حاج قاسم به فریاد ملت عراق رسید و به طنین «هل من ناصر ینصرنی» ندای مثبت داد.

 

مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق گفت: درایت و شجاعت حاج قاسم و فرزندانش در سپاه قدس توانست نیروهای مقاومت  عراقی را از حصار آتش آمریکایی‌ها نجات داد.

 

وی گفت: سیره و سلوک حاج قاسم سلیمانی طوری بود که همه ادیان و مذاهب گرد او جمع می شدند و تفاوت های دینی و مذهبی نمی‌توانست بین حاج قاسم و مجاهدین مقاومت فاصله بیندازد.

 

مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق افزود: حاج قاسم فرمانده ای نبود که فقط با حضور در قرارگاه و صدور دستور عملیات بخواهد تحولات میدان نبرد را تعیین کند؛ بلکه با حضور مستقیم در خط مقدم جبهه های نبرد علیه و آمریکا، موجب دلگرمی مجاهدین مقاومت می شد.

 

حجت‌الاسلام سید حمیدالحسینی با اشاره به اشرافیت حاج قاسم در همه مباحث اجتماعی و فرهنگی منطقه افزود: تقسیم بندی کار در جبهه های نبرد بر اساس ظرفیت و توانایی گروه‌های مختلف شکل می گرفت که این موضوع بیانگر هوشمندی بالای سردار مقاومت بود.


وی گفت: بر خلاف تصور عمومی  این طور نبود که تجهیزات و امکانات جنگی بزرگی در اختیارحاج قاسم  باشد بلکه با دست خالی به میدان عمل می‌رفت و با ساماندهی و کمک گرفتن از مردم بومی همان منطقه به جنگ با دشمنان می‌رفت و دستاوردهای بزرگی عاید دنیای اسلام کرد.

 

مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق اضافه کرد: اخلاص حاج قاسم سلیمانی باعث شده بود بزرگان اهل سنت در کشورهای منطقه به او ارادت داشته باشند زیرا می‌دیدند حاج قاسم هر حرفی که بزند به آن عمل می‌کند و قصد خدمت به مردم را دارد.

 

 

کد خبر 1205561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha