۵۰ درصد معابر شهر زاهدان به روکش آسفالت نیاز دارد

شهردار زاهدان گفت: براساس برآوردهایی که داشته ایم، از ۱۸ هزار متر مربع معابر سطح شهر زاهدان، ۵۰ درصد معابر نیاز به روکش آسفالت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محمد امیر براهویی» در جریان بازدید میدانی خبرنگاران از پروژه ها و فعالیت های عمرانی شهرداری زاهدان بیان داشت: از نظر و  دیدگاه خبرنگاران در عرصه مدیریت شهری استفاده خواهیم کرد.

 

شهردار زاهدان با بیان اینکه پروژه های مهم و اساسی در سطح شهر زاهدان داریم، ادامه داد: 200 هزار متر مربع به فضای سبز شهر زاهدان اضافه می شود.

 

براهویی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات و امکانات به صورت عادلانه بین مناطق شهرداری زاهدان انجام می شود، ادامه داد: 150 تا 170 هزار متر مربع پارک جدید در سطح شهر زاهدان در حال احداث است.

 

وی یکی از مطالبات اصلی مردم زاهدان را آسفالت معابر دانست، افزود: حفاری های خیابان های سطح شهر زاهدان سبب شده تا به زیر ساخت آسفالت صدمه وارد کند.

 

شهردار زاهدان تصریح کرد: براساس برآوردهایی که داشته ایم، از 18 هزار متر مربع معابر سطح شهر  زاهدان، 50 درصد معابر نیاز به روکش آسفالت دارد؛ قطعا این حجم بالای آسفالت نیاز به هزینه و اعتبار دارد و حداقل چهار سال نیاز داریم که وقت بگذاریم تا شهر زاهدان از لحاظ آسفالت معابر سر و سامان پیدا کند.

 

براهویی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آسفالت 600 هزار متر مربع معابر شهر زاهدان آغاز شده است، تصریح کرد: آسفالت معابر در هر پنچ منطقه شهر زاهدان به صورت عادلانه انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه معابر اصلی، پرتردد و خاکی در اولویت آسفالت قرار دارند، افزود: روکش آسفالت خیابان پهلوانی انجام شده؛آسفالت خیابان مرادقلی از تقاطع مصطفی خمینی تا تقاطع سعدی انجام شده و عملیات آسفالت خیابان مرادقلی از سعدی تا بلوار کشاورز آغاز می شود.

 

شهردار زاهدان به بهسازی و ساخت میادین سطح شهر زاهدان به صورت مشارکتی با دستگاه های دولتی اشاره کرد و یادآور شد: کار بهسازی 9 میدان سطح شهر زاهدان با مساحت حدود 50 هزار متر مربع توسط دستگاه های اجرایی در حال انجام است.

 

براهویی، تنها راه نجات فضای سبز شهر زاهدان را استفاده از پساب این شهر دانست و گفت: پساب به بلوار جام جم و کشاورزی منتقل شده و  در حال گسترش آن به دیگر محلات شهر زاهدان از جمله زیباشهر هستیم.

 

وی  در جریان بازدید خبرنگاران از میدان کشاورز، افزود: یکی از میادین نیمه کاره که در گذشته رها شده بود و اکنون در دستور کار قرار دارد میدان کشاورز است؛ این میدان چیزی حدود ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد که در هفته دولت به بهره برداری می رسد. میدان کشاورز  با اقدامات جدید همچون گل کاری، چمن مصنوعی، نورپردازی و تغییر المان آن، به یکی از میادین زیبای زاهدان تبدیل خواهد شد.

 

شهردار زاهدان اعلام کرد: سی ان جی زاهدان با مالکیت شهرداری، آماده نصب تجهیزات شرکت نفت است و به زودی به بهره برداری می رسد و نیز کلنگ احداث گرمابه برای خانمها در زاهدان به زمین زده می شود.

 

براهویی گفت: دو تقاطع غیر همسطح در حال احداث و یک تقاطع غیر همسطح با رفع معارضین آماده ساخت می شود تا مشکلات و گره های کور ترافیکی در شهر زاهدان برطرف شود.

 

وی به میادین ورودی سطح شهر زاهدان اشاره کرد و افزود:  میدان ورودی از سطح شمال شهرزاهدان توسط بنیاد مسکن تجهیز کارگاه شده است، المان دروازه قرآن در هفته دولت افتتاح می شود. بازسازی میدان ورودی از سمت  براسان از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال اجرا است.  کار بهسازی  میدان ورودی از سمت خاش با پارک علم و فناوری  آغاز شده و نورپردازی میدان خاتم تا پایان سال انجام می شود.

کد خبر 1205562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha