انشعابات غیرمجاز، مصرف آب را افزایش داده است

فرماندار شیروان گفت: انشعابات غیرمجاز و غیر استاندارد که اکثرا در روستاها است، مصرف آب شهرستان را افزایش داده است.

«دولت اسماعیل زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: امسال شاهد قطعی و افت فشار آب بودیم که انشعابات غیرمجاز و غیر استاندارد که اکثرا در روستاها است مصرف آب شهرستان را افزایش داده و اقدامات لازم جهت جمع آوری و برخورد با متخلفین صورت گرفت.

 

فرماندار شیروان عنوان کرد: با توجه به استفاده آب شُرب شهروندان که از محل سد بارزو بین 290 تا 400 لیتر بر ثانیه بود و باقطعی آب سد مشکلاتی صورت گرفت که به سرعت چاه هایی وراد مدار شد و مشکل افت و قطعی آب برطرف شد.

 

 اسماعیل زاده با اشاره به آب روستایی خاطرنشان کرد: اکثرا روستاهای شهرستان آبرسانی شده اندو چاه هایی احداث شده که با تامین منابع برق رسانی خواهد شد و اینک چهار مجتمع آبرسانی شهرستان در حال اجرا است که با بهره برداری آن از آب پایدار برخوردار خواهیم شد.

 

وی اضافه کرد: ۱۳۱ روستا از ۱۵۴ روستای شهرستان شیروان تحت پوشش اداره آب و فاضلاب قرار دارد و ۲۳ روستا نیز به صورت خودگردان و از آب چاه و چشمه استفاده می کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال با جمع آوری انشعابات غیرمجاز، مشکل آب شرب ۹ روستای این شهرستان برطرف شد، تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز آب در نقاط مختلف شهری و روستایی خراسان شمالی علاوه بر اینکه حقوق سایر شهروندان را تضییع می‌کند، با برداشت بی رویه خدمات رسانی در حوزه آب شرب را مختل کرده و به منابع آبی نیز آسیب می‌زند.

 

فرماندار شیروان بیان کرد: ۹۴.۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان شیروان تحت پوشش اداره آب و فاضلاب قرار دارند و ۲۰ هزار و ۱۴۷ مشترک روستایی از خدمات آب شرب برخوردارند.

 

کد خبر 1205728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha